|
|
|
|---|---|
|
En polare har tappat stolsvärmen i ryggstödet (skinnstol) på sin e60 -04. Efter ett antal överväganden kom vi fram till att det bästa är nog att hitta själva värmeelementet och be en sadelmakare tråckla loss den gamla och montera dit en ny! Nu har jag letat i realoem, schmiedman samt ebay utan att hitta just själva värmaren. Nån som kan hjälpa till att hitta en så vore det kanon. Om nån dessutom har tips på nån sadelmakare eller liknande i stockholm som har erfarenhet av att byta värmare så blir detguldstjärna i kanten! Mvh Lasse | |
|
Lite märkligt, hittar inte heller stoluppvärmning på RealOEM, finns ju med för både 1-, 3-serie... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Inte klockren men kanske något att fundera på om inget annat dyker upp. Länk /Lennart |
|
|
Kankse är som F10/11 värmeslingorna är integrerade i klädseln då är det kört, Har precis genomgått en sådan operation på min ryggstöd dock F10 som sagt. Har ni tur och hittar OM det är brott i slingorna kan ni löda om dem. Har han möjligtvis demonterat stolen nylegn och slutat att fungera efter det? Kollat i drive och flyttat på fördelningen av värme vi Idrive? |
|
| Stolen är inte lossad och alla inställningar provade i i-drive utan resultat. Men eftersom de bilar som har tygstolar inte har elementet fastsytt så måste det rimligen finnas värmeslingor till dom och med lite jävlaranamma så borde slingan gå att montera på en skinnstol. | |
| Inte omöjligt,försöker bara komma lite tips om det skulel vara till hjälp. Jag gillar att laga saker och vägrade ge upp till slut hitade jag brottet lagade den men byta ut hela ser jag som ett mycket pill och tidskrävande projekt.. Slingorna är limmade på ett mjuk underlag svårt att lossa men inte omöjligt.. Sidostöden är seperat från övriga ryggstöden. | |
| Menar du att det är slingor även i sidostöden? | |
| yes | |
| Tack för infot! Tror att det blir lättare och billigare att köpa en liknande stol på skroten. | |
|
En fråga finns det ingen värme alls? om det är så så finns det faktiskt hopp men delvis värme lite här och var är det svårare . i mitt fall var brott på slingan redan från början det vill säga där kablaget sedan slingorna börjar närmast svanken om man säger så. Demontera stolen tar max 5 kanske värt att titta iaf. |
|
| Värmen i sitsen funkar klockrent men det är ryggstödet som spökar. Det är lite klurigt att veta var och hur man ska mäta för att utesluta brott i kretsen. | |
| Jag menar är ryggstöden helt död eller finns det lite med ojämn fördelat? | |
| Den är helt död. Min första tanke var att det kanske handlar om ett kabelbrott nånstans men när man inte vet var eller hur man ska mäta så blir det klurigt. Dessutom hade vi så lite tid på oss - annars hade jag skruvat bort stolen och undersökt den ordentligt inomhus men det får bli en annan gång. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.