AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.109

F20 2015 larmar när man använder motorvärmaren

Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Kupé fläkten har ett hög frekvent ljud som löser ut bil larmet ca 1-2 minuter efter inkoppling av motorvärmaren.
Vet någon om man kan stänga av glaskross sensorn genom att låsa bilen med 2 tryck på dosan eller hålla låsknappen inne i typ 5 dec?
Mvh Mike

CR
428
CRF_Niklas
Bmw 118iA M-Sport H/K ACC -16
1 testa

2 läs instruktionsbok
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Gjort båda men hittar inget i boken och får ingen stabil funktion med dubbel låsning funkar ibland

We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Tryck 2 gånger på låsknappen, dom sa det på M-Bilar när jag fick motor- och kupévärmare installerat.
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Toppen tack ska testa idag -11 grader i Västerås idag

Två tryck på låsknappen fungerar för mig. Andra trycket måste ske inom 10 sekunder efter första trycket. Då lyser larm-lampan en längre stund vilket indikerar att sensorn är avstängd.
Mi
190
Mikecab
Bmw 525i 2007 lci
Funkar fint nu tack för hjälpen

Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Jag upptäckte också att rörelsedetektorn är mycket känslig för luftflödet från elkupévärmaren i min 530 (F11). Jag labbade med att placera kupéelementet på olika ställen. En lösning blev att jag fäste kupévärmaren under handskfacket och monterade en bockad plåt som riktar luftflödet snett ned mot högerdörren. Jag fick prova flera gånger med lite olika vinklar på plåten. Nackdelen är att det tar längre tid för luften att värma vänstersidan av bilen samt vindrutan. Men luften sprider sig ändå ganska hyfsat runt i kupén.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Waterlily. Är det inte bättre att trycka två gånger på låsknappen? Bocka plåtar verkar jobbigt.

Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Jo men då måste jag låsa upp och låsa med dubbeltryck innan jag ansluter sladden. Och jag vet inte när jag låser bilen när jag nästa gång ska använda den.

Vänligen Näckrosen

I rather go ponding
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
För att avaktivera kupésenorn så skall man tryck två gånger på LÅSKNAPPEN. (den runda med BMW loggan) inom 10 sekunder. Denna låsning används vid transport med båtfärja, tågfärja, barn, eller hund i bilen och man vill att dörrarna skall vara låsta. Om detta kan man läsa i I-driven eller instruktionsboken. Lycka till hoppas du förstår hur jag menar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.