|
|
|
|---|---|
|
Har haft problem med dieselvärmaren. Bytt cirkulationspump, brännare, glödstift och brännarens fläkt. Värmaren startar och fungerar. När bilen är avstängd och man kör värmaren så blir det varmt och fint. När jag kör däremot så växlar det mellan varm och kall luft. Vid tomgång och högre varv kommer det mer värme. Vid normal körning kommer lite kallare luft oftast. Termostaterna är bytta och jag har en motortemp på ca 95 grader. Vart ska jag börja? Spekulerar i luftfickor alternativt att den elektriska cirkulationspumpen går åt fel håll? | |
|
Jag hade problem med en glappkontakt bakanför själva styrenheten, alltså där du byter temp. Dock låter det inte som det om du lokaliserat att det verkligen är så att detta problem endast visar sig vid normal belastning av motorn. Samtidigt är det väl i dessa belastningar som du ligger mesta dels av tiden - så det kanske ör ett sammanträffande att det är just där det ”svajar”? Har du kollat om tempen på kylarvätskan svajar - du kan se kylarvätskans temp via en dold meny. Om du inte vet hur du tar dig dit, googla bara på ”Bmw dold meny” så kommer du säkert hitta hur man gör. |
|
| Det var pumpen som var felvänd. Nu funkar det fint. Tempen låg stabilt vid körning innan jag vände tillbaka pumpen, det påverkade alltså enbart kupévärmen. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.