AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
907

X3 -11 Olika xenonlampor i huvudstrålkastare

46
Håkan E
X3 2,0D -11
Fiat1100-61
Jag behöver byta höger huvudstrålkastare i den sitter det en D1s lampa, det finns oem strålkastare med samma reservdelsnr. som har en D2s lampa. Kan man ha olika xenonlamor i höger och vänster strålkastare utan att det ger fellarm, och blir ljusbilden rätt ?
Håkan E

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Förstår inte riktigt. Ska du stoppa D2S i en D1S strålkastare? Det kommer inte funka alls. D1s och D2s är helt olika konstruktioner. Passar inte alls i varandras strålkastare.

-------
//Lövet
46
Håkan E
X3 2,0D -11
Fiat1100-61
Jag måste byta höger strålkastare och det finns oem strålkastare att köpa men den har en D2s lampa i. Så kan jag ha en original vänster strålkastare med D1s och en höger strålkastare med D2s
lampa utan att få fellarm
Håkan E

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vad menar du med OEM?

BMW originaldelar använder D1S...

Om du ska byta lamptyp (om armaturen är annorlunda hos t ex. eftermarknadsdelar) måste även styrboxen och kablaget bytas.

Om det ger felkod att byta rubbet till D2S låter jag vara osagt men jag gissar på att det bör fungera. Ljusbild mm. ska vara korrekt om de är E-märkta, men det kan ju skilja i utseende på detaljer och se konstigt ut när det är monterat och man jämför de båda lyktorna...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.