|
|
|
|---|---|
| Hej, funderar på våren att ev.sälja bort en M5-90 jag ägt rätt länge som bara står sen flera år och skaffa mig en 525D eller 530D touring manuell. Har googlat men hittar ej om dessa motorer är identiska förutom volym? Någon att föredra om det skiljer något på dom?Ärsm.ca 2010-13. Tacksam för svar. Mvh/Håkan | |
|
Lite input bara, sälj e34an, lägg inget byte i annonsen då folk kommer kasta bilar på dig. Jag själv skulle behållit m5an och köpt 525/530 om möjligheten finns. Sålde min 3.8 2013 och ångrar det fortfarande :) Jag vågar inte svara på vad som skiljer dom men du kommer bli nöjd med båda motorerna då dom går väldigt bra. |
|
| De har samma volym, dvs 3 liter oavsett namn. Det är andra saker som skiljer. | |
|
525D var 3 liters fram tills 2011, sen blev den 2 liters (och fyrcylindrig) |
|
| Ok, tack för visa ord. Kör en 320D 07 nu i mycket fint skick men saknar utrymme 6cyl dieselgången från en gammal 530 02 jag hade. Därav funderingen, måste inte sälja M5 men har lite platsbrist då jag håller på med betydligt större USAbilar till vardags. Så en 530 lär vara det som är aktuellt. M5 kan väl ioförsig fortsätta vila då den inte går ner i värde men bilar ska köras med, oavsett märke så vi får se. Tack för info!/Håkan | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.