AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
569

E46 touring bagaget och defrostern funkar ej

Tj
4
Tjockberg
518i -94
Hej!

Gjorde misstaget för någon månad sedan och tog in batteriet på laddning och när jag satte i det så satte jag det åt fel håll. (Skyller på att det var kallt och bakluckan inte kan öppnas utan el) Resultatet blev att generatorn sa hejdå men den är fixad sedan länge. MEN märkte nästan på en gång att bakluckan inte fungerar. Shoppingluckan samt alla lampor fungerar. Dock märkte jag och senare att defrostern inte fungerar heller. Bakluckan låter iallafall normalt när man försöker öppna. (Klickar)

Har kollat runt på olika forum och youtube. Men inge klokare för det. Har kollat alla säkringar under handskfacket. Jag är nu inne på om det kan vara något relä som sagt sitt också. Har kollat och det finns ett relä till defrostern som sitter lite dumt i bagaget. Men också finns det ett som sitter i under handskfacket som kan vara boven. Nu till min fråga är det någon som vet vad problemet kan vara? Kan det vara något relä som gått sönder? Länkar båda reläen som jag tror det kan vara.

Länk

Länk

Dock tänker jag att om reläet för "rear window power" gått sönder så borde väl inte shoppingluckan och torkarbladet fungera?

Hittar heller ingen felkod. Tycker det borde komma upp något när man klickar igång defrostern.

Tacksam för all hjälp!
To
1.485
Tomas_e36
320Ci -04 E46
Kanske inte mycket till hjälp men har du kollat med mättinstrument att deftost trodet är i takt alltså finns en funktion på multimetern som tjuter när elkrets kopplas ihop. Bara för att utesluta att du inte brännde värmetråden i rutan.
Då kan kan du utesluta det. Sen ska du mäta på en gång om du får ström fram till värmetråden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.