AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.888

M3 E30 leksaksbil, var?

Grusse
Det är så att jag för några år sedan köpte 3st M3 E30 leksaksbilar i racingversion, men tycker nu att jag även skulle haft standard modeller i min samling. Mina tidigare bilar var det en kompis som köpte när han var till Tyskland, och jag undrar nu om det endast är där dom finns att få tag på?

Jag har kollat hos BMW men dom kan inte få fram den.
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Misstänker att det kanske var: Länk
Grusse
Japp, mina bilar var Minichamps. Kollade deras hemsida och dom hade faktist en M3 E30 1:43 som man kunde skicka efter från england.
M3_BMW
Här är några till som kan ha:
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
Länk

BMW M bilar, när du älskar att köra.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
på Odengatan i Stockholm finns en butik som heter Robbeidi som har modell-/leksaksbilar, både nya och äldre och begagnade. kanske du kan ringa 08-612 47 76. jag hittade en perfekt 635a i 1:18 där!

BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
_Johan_: Var det inte någon som postade en länk till just minichamps.com ang. nya modeller av M3 E30 på "siggen"? Har för mig att det var så, men jag kan inte inte hitta några M3:or där (eller börjar mina glasögon bli slitna).

Fö så gick det att få tag på riktigt detaljerade modeller av DTM-bilarna i början på 90-talet (dvs riktiga bilar...) nere i Tyskland. Tror det var 1:18 eller möjligtvis större och rejält dyra. Ångrar lite att jag inte köpte då... nu letar man som en tok och hittar inget vettigt. Tittade tom på den berömda macken vid ringen i sommras, men inte ens där fanns det några schyssta modeller att uppbringa. :(
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Bdrei: Jag tror du tänker på Marks Model Cars som är/har varit listsponsor i många år..

Länk
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
För intresseklubben som kanske läser och antecknar :D så finns den bilen som Per-Erik Axehult åkte BMW Cup med som modell på sidan:

Länk

Eric Linder tävlade med denna sista året i DTM (92). Bilen har även körts av den inte helt okände Magnus "Kroken" Krokström innan dess..
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
_Johan_: Tror inte att det var det. Jag är nämligen bara intresserad av 1:18 och, marksmodelcars.com verkar ju bara pyssla med 1:43 (alla mina Ferraris är 1:18 och mina BMW's kan ju inte vara mindre...) så det var nog någon annan.
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
_Johan_: Ang. Axehultsbil: Coolt!
*fnular lite på att lacka bilen orange*
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Kan också bara tänka mig att köpa i 1:18 (men de är dyra då :/ )

Du vet att orange är den snabbaste färgen väl? :D
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
_johan_: Helt klart blir det dyrare med 1:18, men hur skulle det se ut om jag satt och lekte med en Ferrari i 1:18 och en BMW i 1:43. :P

Naturligtvis är Orange en snabb färg, men jag tror att det måste vara äkta "jägermeister-orange" för att det ska gå riktigt fort. Har eran den rätta kulören?
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Bdrei: Doh! :D
Pa
368
Palle83
Mini Cooper Clubman D
Nån som vet om 323 e21 finns att köpa hos BMW? och hur mycket de kostar ungefär?
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Ring Förenade Bil i Malmö, de hade en hel del modellbilar i ett glasskåp för försäljning. Kommer dock inte ihåg vilka modeller det var. De kostade dock en hel del....
BD
125
BDrei
Alpina B3 Limo 95
BMW's officiella modellbilar brukar vara ordentligt dyra. Tittade lite i montrarna i entrén till bmw-museet sist jag var där och det var allt annat än billigt... Tyvärr stod det "not for sale" på i princip alla M3 E30 DTM. Misstänker att de har gått ur produktion och det är de sista exemplaren som finns att beskåda där. :(
WIKING
Det finns en röd 323i (type E21)
i scala 1:43 hos BMW Kostar runt 200:-
den har nr:80429418126

di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Minchamps har dragit igång tillverkningen av M3 E30 i skala 1:43 igen. Ännu så länge bara som standard bil men jag har hört att de ska börja med nytillverkning av tävlingsbilarna igen. Standardbilen finns som röd och svart. Har en svart som pryder sin plats i hyllan. Har även en GAMA(BMWs orginal modell från 80-talet). För den som vill köpa rekommenderar jag tyska EBAY. www.ebay.de
di
92
dimmskalle
335 Coupe-07
M5-86
Länk
En röd M3 E30 i skala 1:43 finns nu äntligen tillgänglig hos BMW handlaren. Nr. 80 42 0 149 841.
Mycket annat smarrigt finns oxå i deras nya BMW Lifestyle, Collector´s World katalog.

///M3 E30 - The real one...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.