|
|
|
|---|---|
|
För de av er som följt mina öden och äventyr, se: Länk Så känner ni till mina problem med någon skit som tycks utsöndras från mina säten. Frågan är vad tvättar man lädersäten med utan att de torkar ut? Nu är man livrädd för att använda någonting som inte är garanterat beprövat... KentaH | |
|
Jag använder oftast väl utspädd Pingens Interior Clean på allt läder - det är en riktigt bra produkt. Finns hos pingens.se. /Masten |
|
|
Kan också rekommendera Interior Clean från Pingens, gärna i kombination med borste och/eller multisvamp. Man blir ofta förvånad över hur smutsigt lädret är när man väl påbörjat rengöringen. Finns ett komplett kit för rengöring och behandling av läder: Länk |
|
|
Svinbra! Jag tackar och bugar till backen, alla råd mottages med största tacksamhet. Det kommer att hamna ett kit av detta slag på min inköpslista... KentaH |
|
|
Mycket "reklam"för Pingens grejer :) Jag använder också Pingens grejer och kan inte annat än att rekomendera dessa! Att jag har nära till deras butik underlättar ju :D Glöm inte att smörja in skinnet efter tvätt. _-*-_*_-*-_*_-*-_ Lennart |
|
| Jag har använt BMW:s egna produkter i många år och tycker att de fungerar utmärkt och de är inte överprisade heller. | |
|
Jag har använt mig av Leather Masters produkter med riktigt bra resultat. Köpte på Mio. Finns ett speciellt för bilar. |
|
|
Låter som ”White Leather Bloom” Länk /M Mina bilar: Länk |
|
|
Sjunger också Pingens lov. Använde Interior Cleaner tillsammans med deras multisvamp när jag hade min förra med elfenbensvit läderklädsel. Blev kanon! ---- BMW CS/SC #6212 |
|
| Lite såpa blandat i vatten och sen badda/gnugga med svamp har funkat kanon för mig i alla år med läderklädsel. Torka av med frottehandduk efteråt. Ev kan man ta torka av med en svamp med rent vatten emellan. Såpan är ju lite fet så bra för skinnet också. Använder gul såpa då jag alltid haft ljus läder i mina bilar. (Gröna såpan är samma ska men innehåller färgämne som ev kan färga av sig även om jag tror risken är minimal). Som efterbehandling om jag tycket det behövts funkar Mios läderbalsam. Billigt och lätt att få tag på. (fast frågan är om moderna läderklädslar verkligen behöver/kan ta emot någon balsam, verkar vara rätt hårt impregnerade redan från början och inte suga in balsamen nämnvärt) | |
|
Rille, stämmer i min mening. Dvs att hålla sätena rena är A o O. Jag använder lotion men medveten om att skinnet inte "suger" åt sig då dom är målade. Det ger fortfarande en trevlig doft samtidigt som det adderar en aningens skydd även om man sitter bort det rätt snart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.