AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.640

Takräcke till G30

Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
Någon som monterat räcke och box på sin G30? Finns det bra alternativ till BMWs egna typ Thule?

Som vanligt vill man ju hitta den perfekta lösningen, tyst, snyggt och praktiskt. Det ska packas golfbagar el väskor i den snarare än skidor så en något kortare box funkar. Tips?
Jc
570
JcN
Bmw 520da F11 -14
Opel Astra -02
VW Polo -03
Länk

// Jonas
Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
Tackar! Är det någon som faktiskt har monterat någon kombination räcke och box som de kan rekommendera (speciellt avseende ljudnivå)?
AE
6
AEkman
BMW 325i Coupé E30 1989 M-Tech2
BMW M550d G31 UE 2019
Jag har detta takräcke. Köpte detta till min förra F11 och fötterna funkar utmärkt till G31.
Länk

Har denna takbox till.
Länk

Dessa är väldigt enkla att montera och ljudnivån är inte särskilt hög.

Visa användare
46
TomT
G30 530i IE
Snyggt AEkman! Men satan vad dyr boxen är.

Tror det blir detta räcke
Länk

Och kanske den här boxen
Länk

Tänker att det ser bättre ut med en något kortare box på en sedan
AE
6
AEkman
BMW 325i Coupé E30 1989 M-Tech2
BMW M550d G31 UE 2019
TomT:

Jo, det blev till att öppna lädret lite extra när boxen skulle betalas.
Svårt att säga om den är värd pengarna men det är lätt den bästa boxen på marknaden. Har många bra och genomtänkta lösningar.

Jag måste rätta mitt förra inlägg...
Länkade till ett takräcke till en sedan men jag köpte naturligtvis ett takräcke till en touring.
Länk

Din lösning blir säkert utmärkt.

Visa användare
308
igelkotten
BMW M550i individual -21
Alfa Romeo Gt 3.2 -07
Audi A2 1.4tdi (90hk) -04
Volkswagen Transporter T6 -16
Ska köra till fjällen med min G30 om två veckor och efter klagomål från min bättre hälft på att det är för trångt att ha skidorna inne i bilen har jag gått med på att prova med takbox i år. Tänkte hyra takbox men införskaffa själva räckena och försöker sätta mig in i denna djungel. Hade gärna skaffat ett räcke som även passar till min 4-serie GC men om jag förstått det hela rätt så passar bara originalräckena på en modell? Eller finns det universal som är bra som passar på flera modeller?

Om det blir original verkar det mest prisvärda jag hittat vara räcke på ebay.de för cirka 2k.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Kolla om Thule kan passa på båda dina bilar. Då räcker det att byta nonteringskit. De är inte så dyra. Jag har Thule wingbar edge. Riktigt bra.

Originalboxen var lite meckig att få på då t-skruvarna till boxen har större diameter på bmw original lasträcken än Thules så fick köpa andra t-fästen.

BMWCS #8925
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.