|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Köpte min BMW 320 i juni 2017. Ett halvår senare så blev bilen HELT strömlös. Nyckeln fastnar i tändningen & bilen går i "sleepingmode". Fick bärga bilen till proauto i Norrköping där bilen vakna till liv efter 6 timmar, tändningen slås på. Dom felsöker & påstår sig inte hitta något fel men sätter felkoder på CAS-modul & nollställer. Dom skriver i arbetsordern att CAS måste bytas om detta händer igen. 1 månad senare blir bilen strömlös ännu en gång men som tur va fick ja ut nyckeln denna gång & bilen fungerar efter några timmar igen. Kan då köra bilen till proauto igen & dom byter CASen & när han på verkstaden ska köra ut bilen & parkera den så DÖR bilen igen fast som bytt CAS. Dom felsöker & påstår sig hitta felet. Det är nämligen en box som ska ge CAS ström & de finns ingen ström de emellan. Godkänner & de byter då denna strömbox & bilen fungerar! Äntligen tänker jag. Har då lagt ut 11500 kr på material. En vecka efter jag har hämtar bilen från proauto så blir bilen strömlös & nyckeln fastnar igen. Helt otroligt. Ringer proauto & berättar vad som har hänt med väl valda ord. De blir chockade över att samma fel har uppstått. Får bärga bilen till dom igen & de ska stå för alla kostnader för att de vill gottgöra efter allt som har hänt. Min fråga till er därute är VAD kan det va som händer med bilen? Då min tillit till proauto inte är stor just nu söker jag mig till någon som kan ge tips / råd på vad fasen som kan ha hänt med bilen? | |
|
Hej, Jag hade problem med att min 325 2007 blev helt strömlös ibland för att helt plötsligt vakna till liv.. I mitt fall var det glappkontakt i säkringsboxen där B+ matningen från batteriet ansluts Bytte både kabel från batteriet och säkringsboxen Längre ner i denna tråd finns bulletiner etc Länk Med vänlig hälsning, Johan |
|
|
Tja Johan! Otroligt tacksam för detta svar!! Har kollat länken du skicka & allt stämmer in på det alla andra skriver. Ska förmedla denna info vidare till proauto. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.