|
|
|
|---|---|
|
Hej. Detta är kanske en löjlig fråga men... Bytte luftfiltret på min E39 men när jag skulle stänga igen luftfiltret så får jag inte det bakre clipset att "klicka" igen... Det främre sitter som det ska. Av rädsla att knäcka en 15 år gammal plastdetalj med för mycket våld i minusgraderna som är nu så lät jag det bara vara. Jag tänkte inte på om det satt fast som det skulle innan med det gamla filtret eller ej när jag tog loss det, eftersom jag bara tryckte in båda clipsen och drog upp det. Jag kan inte tänka mig att det ska vara något problem men tänkte ändå fråga här för säkerhets skull om det skulle kunna vara något problem som jag bör lägga mer tid på... Vad kan det bli för problem om det nu skulle sitta för löst och inte sluta helt tätt runt luftfiltret? | |
|
Hej! Tja, i allra värsta fall så sugs en del orenad luft in, men det är nog försumbart(tror jag utan att veta hur mycket "misspass/glapp" det är nu i ditt luftfilterhus).. Jag känner igen mig i ditt problem, brukar kännas som att filtret man köpt är för stort i förhållande till luftfilterhuset..Detta händer i princip med alla luftfiltermärken jag köpt under mina år med E39. Lösningen är att ta i lite mera + lite mera känsla i handlederna när du trycker ner insatsen :) Men...visst, ta inte i så mycket att plasten spricker heller. Se också gärna till att plasten är "rumstempererad" när du testar igen(för att undvika för stor risk för sprickor/defekter). Mvh Janne |
|
|
Hade samma problem med min E39:a, den var i bottenläget men låste bara ena clipset - det gick inte att pressa ner filterhållaren längre så den slöt helt tätt som den skulle. Jag skulle inte oroa mig för detta så länge du har hållaren i bottenläge. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo...jag är nog en "sådan" som vill ha det perfekt när det servas, dvs jag ger mig inte om inte filterinsatsen (t.ex.) sitter i alla clips ;) Går att få fast alla clips om man inte har för bråttom.. Mvh Janne. |
|
| Jag är också en sån som vill att alla clips ska sitta om de finns. Dock har jag för mkt erfarenhet av att just den egenskapen kostat mig en sprucken plastdetalj för mycket. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.