|
|
|
|---|---|
|
Hej Behöver en ny generator, vad tror ni om denna Länk eller ska jag satsa på en Bosch, sitter en Valeo 120 Amp i nu. Tar tacksamt emot tips på någon som passar. Bilen är en 330 i touring 2004 ( tillverkn. månad 08 ) mvh Ubbe | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Ja den passar. Den matchar prod nr 12317501599 (Valeo) och 12317501690 (Bosch). Jag har bara bra erfarenheter av Hella, men aldrig testat deras generatorer. Tvivlar på att kvalitén inte skulle vara bra där heller. Om priset är bra (vet du nog om du jämfört) hade i alla fall inte jag tvekat. /Anders |
|
strömstaren: På ebay.de hittar du billigare generatorer. Till exempel den här Länk |
|
| Tack undrar hur kvaliteten är på generatorn som henke länkade till, billig var den | |
|
Notera att Bosch 12317501690 som Storabjörnen nämner är 90 Amp. Om det är Bosch du vill ha hittade jag en 120 Amp till bra pris på profiteile: Länk |
|
| Är inte Bosch 12317501690 en 120 Amperare ? | |
| currymutta: :) bra pris på en Boschgenerator, undrar om den är en utbytes | |
|
Räcker inte att byta regulator inkl kol? Eller är den helt kass, generatorn. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Ola: jo det räcker säkert, sitter en Valeo 120A generator i nu och tror att laddningsregulatorn kostar runt en 500-600 + att man kanske ska byta frihjulet, verkar inte vara så stor prisskillnad gentemot en utbytas eller en ny, det var så jag tänkte | |
|
Bytte bara kolen på får 530 -01. Kostar ingenting nästan. Då fick man löda lite men jag slapp montera ur generatorn. Bilen hade gått ca 25000 mil och det är ungefär då det brukar ske att kolen tar slut. Men visst ibland är det skönt att smacka dit en hel enhet ;-) Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Strömstaren: Jo det stämmer, tittade såklart på fel nummer. Huruvida det är en utbytes eller inte vågar jag inte svara på. | |
|
Laddregulatorer och lösa kol kan du köpa hos t ex. Frejs bildelar. Lösa kol kostar bara några tior men är lite pill att byta - dock bör en normalhändig lösa det med en bra lödkolv och lite tålamod. Jag kan ha en Bosch-laddregulator från en 120A-Boschgenerator liggandes från min gamla E46:a där jag bytte regulatorn när kolen var slut. Kolen måste bytas men regulatorn är hel i övrigt. Om det är av intresse så skicka ett PM (powerposten). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Tyvärr så sitter en Valeo där nu , men tack ändå Johan | |
![]() 1.338 Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10 VW Golf GTI 16v -87 Jeep Cherokee -95 [SÅLD] 330iA Touring -02 [SÅLD] 316ti Compact -04 [SÅLD] |
Jag köpte ny laddregulator (kolen sitter i den enheten) och nya kol (utifall att) av Frejs, och bytte med generatorn på plats i bilen. Lite pill, men gick utmärkt. Kolen var tvärslut i min 330, ungefär vid 28.000 mil. Tror den kostade 600:- /Anders |
| strömstaren: Jag köpte den generatorn till min bil för ca två år sen och den har funkat utan några som helst problem. | |
| henke lexus: Blir nog en sådan, tack henke | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.