|
|
|
|---|---|
|
Gå in på denna sida: Länk Klicka på "Bilförsäkring Få ett förslag" Fyll i uppgifterna som dom vill ha. Efter 2 dagar får du papper på vilket bolag som är billigast. Så slipper du att ringa runt till alla och kolla själv | |
| Jo då jag har använt mig av dessa sk. försäkrings mäklare ett antal ggr. Med den slutsatsen att ringa runt själv är de man sparar mest på. En gång så gav de mig en offert på en bilförs. som jag lyckades att få 3-4000:- billigare hos två andra bolag. Där sprack mitt förtroende för dessa mäklare. Oftast så arb. de med ett begränsat antal bolag, därav blir deras offerter oftast högre än om du ger dig själv en timme att ringa runt(= bra timlön för dig). | |
perry_ mason |
instämmer med föregående talare...billigast blir nog att ringa runt själv...helt klart. |
Krister L |
Jag håller också med PJ och perry_mason. Använde teletrade först som sa att det inte fanns någon möjlighet att sänka min premie från 8800 kr. Sedan ringde jag runt själv och lyckades få ner premien till 5300 kr. Så mitt tips är att INTE använda teletrade. Precis som PJ skriver - timlönen är bra om man ringer runt själv. Jag har också märkt hos många bolag att premien är högre om man begär offert via internet än om man ringer. Krister L |
|
Instämmer, har använt mig av teletrade med som inte har alla tillgängliga försäkringsbolag. Blev billigare att själv ringa runt, betydligt billigare. Timlönen är bra, mycket bra eftersom det är beskattade pengar man betalar med (om man inte har tjänstebil förståss). Simon |
|
|
Hej. Teletrade har bara avtal med 2 försäkringsbolag. Kommer inte ihåg vilka 2 det var.... :/ /Edvard BMW CS # 4503 |
|
klmjgust |
fick offert/förslag från teletrade härom da´n efter beställning. Har en 325-93(Länsförs.), Siera-90(Aktsam) och hemförsäkring(Folksam) på blandade bolag för tillfället. Dom föreslog Dial till alla 3 och ska då sänka kostnaden med över 4000:-/år för samtliga förs. 325:an i länsförsäkringar kostar mig 7080:-/år. Om jag samlar alla i Dial så skulle BMW:n kosta mig 5000:-/år helförsäkrad. För min del så tycker jag dom gjort ett bra jobb. Iofs så kanske Länsförsäkrinar kan komma med samma förslag om jag samlar alla förs. där...?? Ska nog ringa och fråga. Jimpa |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.