|
|
|
|---|---|
|
Hej, har sökt som en tok på alla BMW forum jag känner till (amerikanska, engelska,tyska) men hittar ingen som har mitt problem. Har en 530xd -08 LCI som jag köpt av min far, han är enda ägare och föraren förutom jag, och nu då jag köpt den så tänkte jag kolla varför AUX inte fungerar. Eftersom det finns synlig i Idrive så måste den vara kodad, enda AUX in jag har är i baksätet på mittkonsolen. Stoppar jag in diverse 3,5mm kablar där så sprakar det bara. (har aux på min huyndai som fungerar så har även provat den kabeln) Bilen är utrustad med nav och har både dvdspelare samt cd-växlare. Köpte en ny auxkontaktstycke och provade byta ut den som satt där bak då de kändes osannorlikt att det skulle vara orignalkabeln som försvinner i mittarmstödet eller stereon. Samma fel, bara nå skarpljud. BMW själva har ingen aning vad som är fel såklart eller tips så vad gör man? Köper en kabel på nätet och gör installationen själv bak i stereon med lösa kablar som skall på rätt pins, 7:an 8:an och 2 eller hur de var. Eller ska man plocka lös allt och se hur de stoppat orignalkablaget. Eftersom de aldrig fungerat sen bilen var ny så känns det nästan som att det är felkopplat ifrån fabrik. Sjukt långsökt men har ingen annan ide. | |
|
Provade att köpa en bluetooth variant som ersätter org. Aux kabel bak i CCC´n och de fungerade klockrent förutom att det är samma fel på ljudet. bara skrapar och har sig, höjer man max volym på telefon och stereo så kan man höra musik svagt svagt i bakgrunden men då spränger man högtalarna med allt skrapljud. Är det fel på CCC´n eller är det någon modul som tjaffsar. CD-växlaren är det bra ljud på, den läser mp3 med bra ljud, radion har bra ljud och inbyggda blåtand för telefon är det bra ljud då man pratar. Förstår inte det här. Har satt kablarna enligt anvisning 7,8 samt 2. originalkablaget som jag misstänkte satt på samma pins men hade självklart andra färger, gul/svart/transparent. Misstänkte att kabeln var kass då jag började med att byta auxsocke men tydligen inte :(l |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.