AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
842

Läckage spolarvätska och onormal batteriurladdning larm

Hämtade en beg G34 i veckan och fick monterat motorvärmare (DEFA) innan leverans. Första dagen kom låg nivå larm på spolarvätska så jag fyllde på 3 liter. Idag larmade det igen för låg nivå.. Nåt form av läckage måste ha uppstått.

Sen fick jag för andra gången larm vid start att det var onormal urladdning av batteriet. Jag vet att bilen larmade för låg spänning i bilhallen, kan det helt enkelt vara så att batteriet är dåligt uppladdat?

Har mailat säljaren, har MRF garanti med i köpet. Vad tror panelen? Täcks detta?
Visa användare
1.338
Storabjörnen
Mercedes GLK350 -09
Mini Clubman D -10
VW Golf GTI 16v -87
Jeep Cherokee -95 [SÅLD]
330iA Touring -02 [SÅLD]
316ti Compact -04 [SÅLD]
Jag vill inte vara näsvis, men vad är en G34 för någon modell?

Av felen att döma låter det som några som rimligen skall lösas av handlaren bara genom ren skär begagnatköpgaranti. Tycker jag. Du ska inte ens behöva MRF-garanti. Om man köper en bil av en handlare ska den ju inte söla spolarvätska och dra ur batteriet det första den gör - bara att ligga på säljaren.

/Anders
G34 är en special edition eller helt enkelt en feltryckning på tangentbordet.. :)

F34 är rätt.

Bilen är inte laddad innan leverans och stått i bilhallen, kan detta larm ha att göra med dålig laddning?

Ska prova ladda på och sen se om det kommer tillbaka.. påpekas kan att jag har kollat positionen på bilen via appen, kanske det suger lite ur spänningen om batteriet är dåligt laddat. Får prova helt enkelt.

Sen angående spolarvätskan, såg en tråd här på AP att det varit någon recall på detta hos F30/F31. Att den larmar vid noll gradigt. Någon som vet mer om detta? Kan det gälla även en 2015?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.