|
|
|
|---|---|
|
Hej och god fortsättning! Tänkte jag skulle byta alla slangar och dyl i motorrummet nu när salt och kyla förpassar M5an till garaget. Dock är där ju en djungel av just detta och jag har lite svårt att följa alla olika bilder med reservdelsnummer på tex bmwautoparts... det gäller alltså allt som inte är åldersbeständigt. Är det nån vänlig själ som kan detta på rak arm; vilka är alla slangar samt vilka delar som eventuellt bör bytas ut i samband såsom klämmor, nipplar etc? En lista hade varit fantastiskt men det kanske är för mycket att begära? Tar även tacksamt emot råd om bästa inköpsställe för detta. Sen undrar jag även angående dörrlisterna med M5 emblemen. Måste man köpa en helt ny list eller kan man bara byta ut emblem delen? | |
|
Tja...Vanos oringar, ventilkåpspackningar, alla slangar/plastdelar till vevhusventilationen mm... Köpte själv typ det du funderar på, kostade ca 5000 kr. Man kan inte få allt serverat, du får plocka ihop din egen lista. |
|
|
Tack Dawwe! En lista var som sagt kanske för mycket begärt men grupperingar som tex vevhusventilationen hjälper mig med då jag antar allt som har med det att göra finns samlat under samma sprängskiss?. |
|
|
Länk O-ringar soleninder, packningar till locken och nya skruvar till locken! Länk Allt på bilden, minus del 5 samt skruvar/klämmor Länk Ventilkåpspackningar Länk Nr 4 Och...vakuumslang på "rulle" i rätt dimensioner, byt alla du ser (kommer åt) oavsett skick. Skall tilläggas att jag inte fått dit alla nya prylar, än...Det tar emot att börja skruva isär något som funkar 100, men det kommer göras... :D |
|
| Många tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.