AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
400

vill ha 325 e36, men lär ju knappast köpa nån föra alla onormalt höga priser

Hej! de verkar inte som man ska kunna köpa en 325 till normalt pris nuför tiden...
Tråkigt att man ska behöva åka ända till exempel tyskland för att få en för rimligt pris...
Irreterande eller????

Turbo såklart
Gemini__
Vet inte vilken kaross du syftar på, E30 el. E36? I vilket fall som helst så är urvalet här hemma stort, och det finns en hel del prisvärda bilar till salu. Så att importera en 325:a från Tyskland förefaller mycket onödigt...

Mvh:
Tompa
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Instämmer med Gemini__!

Med vänlig hälsning
//Kalle
______
Länk
Syftar på e36.. Visst kanske det finns det men många 92 -93 ligger runt 80 tusen..
och någon enstaka kanske runt 60000, då blir man liksom fundersam och tänker hmmm e det något fel på den här, när så många kostar mer ? fast o andra sidan betalar ju hellre lite mer än får nån billigare slutkörd, fast o andra sidan hur tusan vet jag det?
köpa bil e gambling i högsta grad..
men jag fortsätter mitt sökande=) vet ni någon till vettigt pris så hör av er..
Rosebuddy
Nu är det väl i och för sig så att marknaden bestämmer vad som är ett "normalt" pris utifrån konkurrens, utbud, kvalitet och möjligtvis någon eller några parametrar till. Jag har svårt att tänka mig att en säljare medvetet sätter ett försäljningspris mycket över vad marknaden är beredd att betala bara för att vara medveten om att bilen kommer att förbli osåld. Det är att svartmåla alla BMW-ägare som oseriösa om det i tråden implikeras att den som säljer sin bil medvetet tror att köparen är okunnig och inte det minsta priskänslig. Det kan också tolkas som att all försäljning går till på vilkoret att "jag sätter ett pris så får vi se om någon dum jävel köper den - jag behöver ändå inte sälja". Jag tror att begagnatmarknade idag är för stor för att dessa lycksökare skall nå någon större framgång.

Så "rimligt pris" är ju ytterst objektivt och nära knutet till just din plånbok och uppfattning om skicket på bilarna du väljer att titta på.

Lycka till med letandet
/Lars

To
246
Tommy^
325 diesel touring -07
Jag köpte en 325i coup´e -94 i helgen faktist . jag gav bara 80000kr för den.

Det är väll ett rimligt pris ?

Tommy
80000 låter betydligt rimligare än 60000, om man inte vill ha en rishög som blir dyr i drift. Sålde min 320-coupe 92:a för 85000 härom veckan.
Crusty
UMEÅ: ta inte illa upp men det kvittar hur rik jag än varit så hade jag aldrig köpt en 320 -92 för 85.000:-, då skulle den haft ett sjukt pedantiskt skick o massa utr.! En 325 coupé kanske men inte en 320!
Hoppas att du inte tog illa upp, men det e faktiskt så att många av bilarna är övervärderade!
Min åsikt iallafall, men det finns dom som tycker helt annerlunda o det respekterar jag.

///Crusty
Den var i princip i nyskick med endast 6700mil på mätaren. Ej AC eller skinn så en massa utrustnig hade den inte. Den hade stora datorn, sportpaket, 17-tummare och var nedlackad. Men jag är mycket nöjd med vad jag fick.
Visa användare
721
Constrictor
Volvo XC70 D5 AWD -15 & Saab 9-5 Aero -07

Suzuki Hayabusa
Polaren säljer sin 325 Sedan, 17.000 mil på mätaren för 55.000:- Iofs är den VIT men i övrigt kanon! Men nog har priserna på 325órna sjunkit!

//Kungen Af Malmö

Kungens bil ==>> Länk
Crusty
UMEÅ: Om bilen hade GARANTERADE 6.700mil på mätaren lyfter jag på hatten o ber om ursäkt! Tog lite för givet att det var en ca. 18.000 milare vi pratade om, det e ju en normal ärlig mätarställning på en -92:a!
Hehe, ja för dom 85.000:- var det ju en ganska ny bil man fick! Men hur har du kunnat hålla miltalet så lågt??? Har mormor låst in bilen i ladugården i 8 år eller nått? ;-)

///Crusty

packe325
tja jag köpt min för 70 000 en 325 coupe 1992 11300 mil m testad all servis gjord, aldrig vinterskörd och orginal,, det va det jag ville ha .så jag kunde hotta den så som jag vill ha den.Den går riktigt bra och jag e riktigt nöjd MWH Packe

///M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.