|
|
|
|---|---|
|
Fick plötsligt problem med att den blev svårstartad. Tryckte flera gånger på startknappen, rätt va det vad så hoppade den igång. Nu någon dag senare så är den helt död när jag trycker på startknappen. Men den gick att bogsera igång. All display fungerar, radio, lysen osv. Batteriet är ett år gammalt och har laddats över natten. Generatorn levererar 15 volt. Felkod: A0B3 Starter motor, terminal 50 Googlar jag så hittar jag allt möjligt angående denna kod på BMW. Byt batteri, byt startmotor, byt startrelä, etc... I somras så tappade den minnet och fjärrnycklarna slutade fungera. Det har jag inte reparerat utan vi har kört ändå. Jag vet att radiomodulen under bromslyset i bakluckan är boven till minnet och nycklarna, men kan det även vara den som spökar nu oxå? Batteriet tror jag inte på eftersom jag har laddat det utan bättre resultat. Köpa ny startmotor funderar jag på att göra men som sagt, det verkar kunna vara en massa olika orsaker till problemet. Vad kan ni ha för lösning och erfarenhet? | |
|
Vilken vilospänning har batteriet? (mät efter bilen gått ner i sleep-mode efter ca 16 minuter "orörd") Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| 12,8v står det på multimetern. | |
|
Är det efter att batteriet/bilen fått stå och vila i några timmar (direkt efter färd/laddning är batterispänningen alltid högre än normalt)? Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Bilen står i garage efter att ha blivit bogserad igång. Stått så över natten med laddare. Idag på eftermiddagen har jag provat lite olika saker så som startrelä, jordat motor med en extra startkabel. Fick faktiskt bilen att hoppa igång direkt några gånger. men just nu är den död igen. |
|
|
Tänkte bara berätta vad som var felet.... Efter att kontrollera om det utgick en startsignal till startmotorn så va det ju bara att konstatera att startmotorn va kass. Jag köpte en startmotor och bytte den. Problemet är löst :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.