|
|
|
|---|---|
| Jag har en 528i touring -99 och har problem med dörrhandtaget, den kärvar när man öppnar dörren innifrån? Hur öppnar man dörrsidan utan att söndra något och kan airbagen eplodera? | |
|
Garanterat är det vajern som löper genom platshöljet från handtaget till dörrlåset som kärvar, hade samma problem. Lossade inrednnigen sitter med skruv i handtaget och klipps i underkant av dörren, var försiktig då du bryter ur klippsen i nederkant. Kör ner rutan så är det lättare att lyfta bort inredningen. Sedan ser Du vajern smörj och sätt tillbaka inredningen, passa på att ge låsmekanismen en dust med 556 eller annat nu inför vintern. Är du osäker låt BMW göra jobbet, tar de mer än ngn hundring i samband med verkstadsbesök (service) för jobbet är det ocker. NoFear |
|
|
Glöm inte skruven i ventilationskanalen i framkant. Alltså: Totalt 2 st skruvar + en himla massa clips. |
|
|
Bra Magnus att Du nämnde det, jag kom på det vid den dagliga färden till stadens bästa café. Denna skruv kan vara svår att hitta om man inte vet om den, tack. Ja föresten lycka till "nerikzon" hoppas det löser sig med problemet. NoFear |
|
|
Hejsan! Vill tacka allihop för hjälpen. Jag ska pröva detta.... nerikzon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.