|
|
|
|---|---|
|
Skulle såklart kunna bli tagen för att tala i egen sak, äger en, men är noll intresserad av att sälja, mer av fenomenet med bilar som vänder i värde...... En tur på mobile.se gav mig ett intryck av att man begär mer än för något år sedan, inget som helst vetenskapligt, bara en upplevelse av att de står högre i utropspris, vilket inte alls behöver betyda att de säljs för mer. Att det är skillnad på objekt och svårbedömt, är ju bara förnamnet. Lägger man till en kräsen liten entusiastgrupp, som kanske är beredda att betala lite mer, blir parametrarna många. Det verkar vara färre kvar av riktigt bra objekt, en annan känsla, obekräftad. För min del gick SMG II bort, dels för att min första sportbil skulle vara manuell, dels för att det var en tidig version av sekvenslåda, och jag hade följt utvecklingen fram till 2014, innan jag köpte och ville inte ha gammal sådan teknik. Det som attraherade mig var den odödliga sugsexan, ljudet och känslan av rå kraft! Någon som är intresserad, har noterat något liknande? em3 | |
|
996or är också på väg upp, tydligen. Den här personen vill uppenbarligen inte bli av med sin bil::)) Länk EB |
|
| De har inte gått ner i pris sista 2-3 åren, det har planat ut med en lätt uppgång kanske rent generellt. Jag tror att E46 kan bli en rimlig investering med tiden, men det finns liiite för många objekt kvar, än... | |
|
Jag tror också att m3 e46 kommer att vara en god investering på sikt. Det är väl allmänt den mest uppskattade generationen bland entusiaster. Jag tror också att se att fina ex kommer att stiga betydligt snabbare i pris än bilar i bruksskick. Jag har följt prisutvecklingen på m3 e36, där riktigt fina ex numera har ett pris norr om 40k euro hos tyska handlare. Sannolikt kommer m3 e46 att ha motsvarande (eller ännu bättre) utveckling som modellen närmar sig 20 år. //Mats |
|
|
Hur är SMGlådans rykte idag, 12 år efter att modellen lagts ned? Mest en nyfiken undran. Detta lär ju påverka vad puritanerna (för de är väl främst dessa kunder som lär köpa M3 E46 framöver). Det har ju hänt stora framsteg vad gäller sekventiella och automatiska lådor idag jämfört med tidigare. Manuell låda är kanske det som gäller om man idag vill satsa långsiktigt för bästa prisutveckling på en M3? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.