|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet om det går att ändra så vår X1, E84, inte plingar för bälte så fort man startar bilen? Vår gamla 120, E87, började inte plinga fören man började köra om inte bältet var på. Hade gärna haft det så på X1 oxå. ///Micke | |
| jag tog helt bort bältesplinget med Carly. Värt varenda krona. | |
|
Kan kanske vara ett alternativ.. Gillar dock att det plingar när man börjar köra, men det är kanske en inställning? ///Micke |
|
| Är det inte enklare att bara spänna fast sig? :) | |
|
Ja, men gör du det innan du startar bilen? ///Micke |
|
| Min plingade inte förrän jag hade kört ca 100 m. Lampan för bältet lyser fortfarande efter borttagande av plinget. Dessutom ändrade jag start/stopp med Carly så att den kommer ihåg att den är avstängd när jag startar. | |
| Ja jag brukar nog sätta på mig bältet innan jag startar bilen, ja. | |
|
Iofs kanske det har karaktären "Dagens I-landsproblem" men jag håller med om att ibland kan det finnas situationer där plingande för diverse saker kan skapa irritation. T ex. kanske man vill flytta bilen från garageuppfarten och ställa den på gatan och innan dess köra 25 meter för att vända den åt rätt håll och köra 25 meter tillbaka - då hinner bilen börja plinga. Personligen glömmer jag aldrig att ta på bältet men det finns undantagsfall där jag aktivt väljer att inte spänna fast mig och då behöver jag inga överförmyndande pling/tut/pip etc... ;) Värsta bilen i det hänseendet jag har haft var en Toyota Corolla kombi, som började pipa och plinga för mängder av saker tills man nästan blev tokig - för övrigt den enda bil där både jag och frugan blev rent förbannade på bilen när man skulle köra den, bland annat pga. överförmyndade pling och dess "intetsägande karaktär" med total frånvaro av att förmedla någon som helst körglädje...den bilen såldes snabbt (förvisso med vinst). Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Dessutom är det inget litet irriterande pling i min utan direkt en riktigt hög pling. Jag har försökt att ändra volymen på denna men det verkar inte gå utan man får ta bort den helt med tex Carly. Apropå Toyota så har vi en Yaris som börjar plinga lite grann sen blir det värre efter ett tag. Håller med Johan fullständigt att man mest blir irriterande på en massa förmyndarsaker. Varning för kyla, trasiga lampor och lite bensin är väl ok men bilbälte. njaaee. |
|
|
Jag tycker det är bra att det plingar för bälte, men inte direkt när man startar bilen.. Då tror man direkt något är fel,tex lite olja, dags för service eller liknande. Mycket bättre det börjar plinga samtidigt som bilen låser sig när man kör iväg. ///Micke |
|
| Märkligt, i min E84 -2010 så hinner jag då köra minst 150-200 meter innan den börjar plinga. | |
|
Grattis! ;-) ///Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.