|
|
|
|---|---|
|
Med Miljöpartiets trafikborgarråd vid makten i Stockholm Vågar man köpa en 2015 diesel 5-serie eller är det bättre leta bensinare? | |
|
Som diskussionerna har varit är det ingen skillnad på Euro6 diesel och bensinare (euro5) vart de får köra. Båda förbjudna i den inre zonen och båda tillåtna i den yttre. MEN, diskussionerna är inte färdiga än och något implementerat förbud tror i alla fall inte jag på vid 2020. Det kommer ta längre tid. Det är också möjligt att det blir en låtsaslösning såsom dubbförbudet på Hornsgatan. Dvs polisen bryr sig inte ett dugg. ------- //Lövet |
|
|
Klart det är bättre med bensinare... ;) --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
Exakt, som Lövet påpekat är det är ingen skillnad på bensin och diesel i detta fall. Om det nu blir något mer eller mindre betydelselöst förbud på en gågata i Gamla stan eller liknande någon gång i framtiden. Själv bor jag i Sthlm innerstad och kommer snart byta ut min Euro5-bensinare mot en Euro6-diesel. Vi f.ö. sedan tidigare även en Euro5-diesel. |
|
|
Självklart kommer miljözonerna. Det är som trängselskatterna, när väl idén är lanserad kommer det inte att stoppas. Det tar tid. Men det kommer. ------- //Lövet |
|
| Ja i någon form blir det väl ett resolut slag i "luften", ja ungefär som dubbdäcksförbudet, som sedan direkt följs av dispenser för de bilar som rullar mest på gatorna Länk .... | |
|
Visste faktiskt inte om det undantaget. Av alla bilar som behöver dubbdäck måste ju innerstadstaxi vara en av det som behöver det minst. Skumt. Och dumt. ------- //Lövet |
|
| Det värsta vore väl om dom sätter upp tullar som läser av regnumret och därav ser om bilen är en Euro5 diesel så dom kan skicka hem böter i brevlådan. Jag har dock precis efter många år av dieselbilar köpt en bensinare då jag känner en viss oro kring värdet på dieselbilar överlag kommande åren. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.