|
|
|
|---|---|
|
Vet någon hur mycket det kostar att lufta bromsarna på min 750i -91 ungefär? Blir det bättre bromsförmåga om man luftar dem? //Schnitzer | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Har du överhuvudtaget luft i bromsarna?? Sjunker pedalen till botten när du bromsar, så du får pumpa flera ggr innan bromsen tar, eller tar pedalen långt ner och är svajande instabil. Då har du luft i bromsarna.Självklart blir bromsförmågan bättre om du luftar.Men du får inte luft i systemet om det inte gått sönder, eller att någon packning gått sönder i huvudcylinder så en krets funkar. Är det bromsvätskebyte du tänker på ?? då din fråga är lite konstigt ställd. MVH Hasso |
|
Schnitzer hej! Ett av dom vanligaste missarna bilverkstäderna gör är när det gäller bromsvätskebyte.Tillverkarna rekommenderar c:a två år mellan byte av bromsvätska. Bromsvätskan har en tendens att dra åt sig fukt,vilket innehåller luft.Vätska är inte komprimerbart,men det är luft=byt vätska =stummare pedal=bättre bromskänsla. |
|
|
Hur mycket kostar det att byta bromsvätska på BMW och hur lång tid tar det? //Schnitzer |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Max en timme. =750+moms i timmdebitering Vilken verkstad som helst kan byta bromsvätska, du själv också med hjälp av en kompis. MVH Hasso |
|
Hej! Har du ASC+T så måste man göra en lite speciell procedur. mvh / Mange |
|
Mange: intressant?? icke på min bil med ASC-T. Nått speciellt på 750 ?? MVH Hasso |
|
Jag har ASC, ASC+T vet jag inte. //Schnitzer |
|
|
Jag la märke till det när jag läste lite i Bentleys Manual för BMW E32. Verkade lite mer komplicerat. Jag har inte boken här så jag kan inte redogöra vad som är skillnaden. Dock så verkar det ju ganska logiskt eftersom +T använder bromsarna för att stabilisera.. väl? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.