|
|
|
|---|---|
|
jag bytte fälgar för en vecka sedan och märkte då att bilen började dra konstigt när man körde över vita linjer i vägmitt tex. normalt är det ju en hjulinställning som behövs då, men jag bytte precis dämpare bak, och då försvann fenomenet! jag såg att det var uppe på diskussion här för någon dag sedan så kolla dämparna! | |
| Jag upplevde faktiskt samma fenomen på min E36 - Spårkänsligheten försvann nästan helt, efter byte av bakre stötdämpare! | |
|
Hej! Min bil spårar väl mycket tycker jag. Innan hade jag 17 tummare, 9" bak och 8" fram med 255 respektive 235. Har precis bytt till 16"-fälgar med 205:or runt om. Trodde att jag skulle få en bil som inte spårade. Men icke. Däcken sliter inte snett, så framvangsinställning kan det väl inte vara frågan om? Jaja, får väl ta och byta stötdämpare då. Robban |
|
| Jag hade Dunlopdäck på min M3 E36, DP40 fram och SP8000 bak (de satt på när jag köpte den). Bilen spårade kraftigt speciellt bak. Jag trodde jag skulle behöva byta bussningar och/eller dämpare. Men jag bytte däck först och bilen blev perfekt av bara det! Min erfarenhet av just M3 (vilket ju iof inte var ämnet...) är att den är j**gt kinkig på däck. Och glöm inte däckstrycket heller! | |
| Jag hade Dunlopdäck på min M3 E36, DP40 fram och SP8000 bak (de satt på när jag köpte den). Bilen spårade kraftigt speciellt bak. Jag trodde jag skulle behöva byta bussningar och/eller dämpare. Men jag bytte däck först och bilen blev perfekt av bara det! Min erfarenhet av just M3 (vilket ju iof inte var ämnet...) är att den är j**gt kinkig på däck. Och glöm inte däckstrycket heller! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.