|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
-Rånades på bilen vid rödljus: När 50-åringen stannade sin BMW för rött ljus sprang en man fram och krävde att han skulle lämna ifrån sig bilen. Bilrånet skedde vid Heden på torsdagsmorgonen. Hela artikeln finns på: Länk -Det verkar som om den här typen av stölder/rån blir allt vanligare, någon som har några fiffiga funderingar kring vad man kan göra åt det? Låsta dörrar är ju en början, men är dåren verkligen beväpnad så riskerar man ju en kula i örat... För den som ev undrar: Heden ligger mitt i centrala Göteborg, fina kvarter och mycket folk i rörelse. -Du vill inget hellre än att skänka dina vita blinkersglas och dina nya 18"Alpina till mig, eller hur?:o) | |
| Skottsäkra glas och ett dubbelpipigt i knät... Eller varför inte en roterande kulspruta under bilen... | |
|
Svårt att freda sig mot den här typen av stölder. Även om jag är mycket fäst vid min bil så är den inte värd att bli skjuten för, det går alltid skaffa en ny bil. |
|
|
Gasen i botten häng på tutan eller gå ut å slå ihjäl idioten är mitt recept.. Åker den vägen varje dag!!!! Hur många avskum skulle skjuta???? Väldigt få av kräken är tuffa på riktigt. Jag skulle bli så arg så jag skulle inte tänka förnuftigt. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Vi hade påhälsning inatt o lördagsnatt av bensinslangare, de hade tur att jag sov... Men jag skall gillra en fälla.. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Har man möjlighet så kör över drägget bara. Man kan känna sig nöjd med sig själv, och man har gjort samhället en tjänst. | |
| BMW måste väl ändå vara den enda tillverkaren som har (haft) en bil som sprutar eld! Har sett ett reportage på TV ett flertal gånger där en E36 utrustad med eldkastare bränner på... Kan tillägas att bilen såldes i Sydafrika där ju bilrånen är väldigt vanliga. Kanske är det BMW Sydafrika som själva byggt bilen? Går kanske att importera en till Sverige. | |
|
Klart att det är lätt att säga att man skulle göra si eller göra så när man sitter hemma vid datorn, det är en helt annan sak när man står öga mot öga med nån skummis som vill knycka ens bil. Kilen: "Väldigt få av kräken är tuffa på riktigt" Vad har du för belägg för detta? |
|
betriebsanleitung1 |
MalteK du har nog väldigt rätt,varje exempel jag läst om har bilägaren snällt lämnat över bilen eller sprungit.Hade några Albaner/Ryssar eller dylikt sagt att de ville ha min bil hade jag gett dom den för jag hade nog inte haft en chans ens med ett hagel. |
|
> MalteK Om man har behov att råna någon på en bil är man väl inte annat än ett kräk??? Och hur tuff är man om behöver råna??? Jag har aldrig blivit rånad på min bil.. Men en del kräk har försökt sno pengar i kassan på företaget... Några kräk har försökt sno mig på pengar på stan... Ett annat kräk gjorde inbrott på en annan firma jag hade när jag var där!!!!(på natten)(han tog jag med hammaren...) Jag har levt på Avenyn i 20 år det sätter sina spår... Jag har belägg jag lovar... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Skönt att läsa att jag inte är den enda som tycker att det skulle berättiga en del våld:-) Man _vill_ ju gärna hindra tjuven, men som sagts ovan, det är lätt att snacka:-) Kanske finns lösningen ändå i tekniken, vad tror ni om en extrabrytare till tändningen med kraftig fjärrkontroll? Kanske rent av i kombination med en rejäl spik under sätet? Bilen blir kvar och tjuven blir kvar i bilen, jag hade personligen flinat hela vägen till rättegången som lär följa;-) Jag hörde för ett tag sen om en illa tilltygad biltjuv i USA som försökte stämma bilägaren för att han hade sin Rotweiler sovande i baksätet. Domstolen kastade ut det fallet ganska omgående:-)Muahahaha | |
|
Monterar iallafall mobillarm så man hinner ut om sover... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| Rusa inte ut i blindo bara, det är tydligen inte ovanligt att den som ger sig till att sno en bil med bättre larm, har med sig några gorillor för att ta hand om otrevliga bilägare... | |
|
Jag gör gärna en går illa väldigt illa.... Det gäller att vara tyngre större starkare gapigare än kräket opch det är jag... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
kilen: Ok men om man nu inte har levt på Avenyn i 20 år så manar jag till eftertanke, har man oflyt så är det "fel" person/er som vill ha ens bil och som sagt så kan man ju alltid skaffa en ny bil. betriebsanleitung1: Vi har nog samma syn på det här tror jag. |
|
M-Mag |
Jag bor på Heden i Gbg. Något sådant vill man inte råka utför och inte ens önska sin värste fiende. Fan vad förnedrande att behöva lämna ifrån sig bilnycklarna till ett jävla as. Jag har faktiskt gått och tänkt på den mannen som idag undra hur han känner sig? måste ju va helt knäckt. "Your Toyota is not fantastic." |
|
Allstå: så här tänker jag : har man skjutvapen och är beredd att skjuta så visar man det tydligt. T.ex. någon som just rånat en bank o krockat flyktbilen det märker man.. Men om det kommer en fjant med handen innanför jackan o vill ha min ögonsten.... Oftast har det varit unga pundare eller smågangsters som tror att alla slipsar är rädda för dem.. Det är inte så att jag tror eller tycker att jag är "tuffa viktor" jag blir helt enkelt så ini he-e arg när någon hotar mig. Uppvuxen i Länsmansgården sätter oxå sina spår, även om det var bättre där för 20år sedan. välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
En bil är en pryl den går att ersätta men ett liv går inte att ersätta. Däremot kan man tillverka nya liv:) Med låsta dörrar och lite blick runtom och i backspeglarna är min stdvariant när man åker innanför tullarna i sthlm. Så sällan so möjligt dock:) Asken |
|
| Kör över packet, du blir friad från "vållande till annans död" om du säger att du blev så rädd att du inte vet vad du gjorde när du kör över personen. Enligt lag så har du inget att oroa dig för om du väljer att preja ner killen, jag vet verkligen vad jag prtar om. | |
|
-Jag är provokativt kontroversiell...;-) välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
| En pungspark eller en skalle. Gissar att det blev reaktionen. Kanske inte den smartaste, men chockar man packet med att göra det de inte förväntar sig att en Svensson gör, så backar 10 av 10, eftersom det blir för jobbigt, och dessa småpojkar följer minsta motståndets lag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.