AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
638

M3front el M-tecnic

Fr
12
FredrikDolck
325i e-36 -93
Nu har jag hört allt om dessa två
och vet inte vilken som passar min bil
Jag har en e-36 sedan och frågan är
passar en M3-front från en m3 coupe på en sedan.
vad skiljer en m-tecnic front från en m3-front.

Tacksam för svar med beskrivning eller bilder

Fredrik.D
Coupé och sedan har samma front. Tror det är så att det står m-technic på delar som ej suttit på en M3 från början, dvs de har suttit på en bil med M-optik dvs t.ex en 328 som utvändigt ser ut som en M3. Så vitt jag vet handlar det dock om precis samma delar som på M3.
Länk

Fr
12
FredrikDolck
325i e-36 -93
För om man kollar upp på bmw så säger dom att det inte är samma de har olika modellnummer och de kostar olika mycket jag kollade och m3-fronten var 800kr dyrare

Fredrik.D
Vad kostar M3-fronten på BMW?

Fr
12
FredrikDolck
325i e-36 -93
tror ca 4000 och det är utan galler och nedre list

Fredrik.D
Köp den på NFS istället då Länk
Länk Kostar 2970:- exkl galler och nedre list, 3985:- inkl.

Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
lägg till en tusing och köp en Seidl m flash istället så får du "nya" fronten och njurarana på köpet de gjorde jag helfett...
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Den frontspoiler som kommer från det fabriksmonterade M-paketet, alltså på icke M3 och M5... den frontspoilern har längsgående ribbor istället för nät.

Jag ringde reservdelsbutiken på BMW Group där de svarade att det inte finns någon skillnad mellan coupe och limo.

MVH KJELLE
Snabbast på väggrenen...

MVH Kjelle

Fr
12
FredrikDolck
325i e-36 -93
Fast jag har en kille som vill sälja en m-tecnic front till mig men han sägen att han har tillhörande galler som är orginal plus att hålen under spoilern som är för läppen som sitter orginal på m3-spoilern inte finns på denna

Fredrik.D
Fr
12
FredrikDolck
325i e-36 -93
det konstiga är också att jag var på bmw och fick se på deras dator att front spoilern till m3-coupe och m3-sedan hade två olika artikelnummer, att den till m3-coupe var dyrare än den till m3-sedan och att den till m3-sedan hade samma artikelnummer som den i m-tecnic paketet till e-36

Fredrik.D
Det kan ju stämma eftersom M3 Sedán inte har någon spoilerläpp i originalutförandet.
Jag fick göra egna hål när jag satte på min "läpp"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.