|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Var sitter mic'en till telefonens handsfri på en e38? dom jag ringer till klagar att det hörs dåligt, vad brukar vara felet med mic'en? Är den slut? | |
|
Den sitter väl i taket. Uppe vid knapparna till innerbelysning och soltak skall det sitta ett galler som döljer micken. Och det är inget höjdarljud om man jämför med moderna utrustningar. |
|
|
Jag har samma problem med mic:en. Har kollat på BMW, de skall ha 500 för en ny, vet ej om det hjälper dock. I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
|
Kvaliten på hfen vid fast monterad telefon blev riktigt bra först from årsmodell 01 prod 00.09 och framåt. Innan dess är den någorlunda även sen fabriksny och jag tror inte en ny mikrofon gör någon skillnad. Asken |
|
| Om man köper en mic från 01 prod 00.09 då? | |
|
enligt ETK så heter den gamla upp till och med 05.98 84 31 8 374 075 och efter 05.98 till 11.2000 heter den 84 31 8 380 319 Är det någon som har en 98 eller 99:a där ljudet är ok? då borde man kunna köpa den nyare mic'en.. |
|
| Hade en 95 där ljudet var sisådär. Har en 98 där ljudet är sisådär. Hade en 01(00.12) där ljudet var kanon. | |
The_Skygazer |
Har precis samma problem och jag försöker komma på någon lösning, jag har en E39, med mic i taket, hörs dåligt och undrar om det är lönt att byta den micen till en nyare. Kommer det att bli bra ljud då? Någon som har någon erfarenhet från att byta den till en ny och modern? |
| Har en 740 95- där micen sitter till vänster om instrument panelen kanon ljud om man inte sitter i liggande position. | |
|
Till vänster om instrumentpanelen? Är det orginal? Jag har en 95:a och den sitter i taket på min! |
|
|
Förslag: Finns det någon här på forumet som bor i Stockholmsområdet som har en 5- eller 7-serie 01:a med mic i taket som kan tänka sig att låta mig testa i min 740? I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
| Sådärja! Nu har jag monterat en splitterny mic modell nyare, 84 31 8 380 319. Jag återkommer med resultatet! | |
|
Väntar med spänning! I begynnelsen skapade Gud mannen. Sedan en fullutrustad BMW 7er.... |
|
| Sigge! Hur blev det? | |
|
Nu har jag provat ett flertal gånger. Ljudet blev bättre! Inte så bra som man kanske kan önska sig, men betydligt bättre iallfall. Nu känner dom man ringer till igen en iallafall. |
|
| Vad kostade kalaset? | |
|
Den kostade ordinare 510:- Men jag fick 20% på clubkvällen i Gävle. |
|
| Ok, tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.