|
|
|
|---|---|
packe325 |
tja det e så att min abs lampa lyser jag tror det e givaren men jag har hört att den kan vara glapp och att det e därför den lyser ,men problemt är att jag inte riktigt vet vart givaren sitter är det nån som vet exakt vart den sitter så svara MWH packe (Går det att byta själv) ///M |
|
har du sökt bland tidigare inlägg? Ganska säker på att du finner svar där... Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
Deliq |
>packe325 Du har 4st givare, en vid varje hjul. Sitter vid navet på insidan av bromsskivorna. Länk Det enklaste sättet att få reda på vilken av dem som felar är att åka till närmsta aukt. verkstad och be dem läsa av felkoderna i bilen. Annars kan du mäta och jämföra alla givare, kontakterna till de i fram sitter någonstans i motorrummet (vet ej riktigt var på e36)följ kablarna från givaren. I bak sitter kontakterna under baksätets sits. Vilken typ av givare du har vet jag ej. Se även detta inlägg Länk Du kan även prova att söka på inlägg om ABS eller ASC-givare. M V H // Deliq ______________________________ Nu med bilder: Länk Länk *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
packe325 |
tackar så mycket för svaren /// Packe |
|
Kan bara tillägga att givarna kan sitta fast ordentligt. Jag fick borra lös min när jag skulle byta. En ny givaren köptes på Bmw för ca 820:-. För att ta reda på vilken givare som var trasig kopplade jag in den nya (utan att lossa den gamla givaren från bakaxeln) och kontrollerade om ABS lampan slocknade. När jag hittat den felande givaren var det bara att gå lös med borrmaskinen på den gamla givaren. Det gick riktigt lätt att ta bort den på detta sätt. /Fredrik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.