|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag funderar på att köpa en 318is -90, den med 16v motorn dvs och jag undrar om det är några saker som man speciellt bör kolla. Är motorn slitstark, dvs törs man köpa en långmilare? >20000mil Skriv gärna en rad om ni har något att säga om denna bil. | |
|
E30 eller E36 ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Vad jag har hört så är det en mycket bra och trevlig motor! Använd "Sök Inlägg" uppe till vänster så hittar du säkert en hel del matnyttigt :) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Det gäller E30´n. Jo jag har sökt en del men inte riktigt fått svar på mina frågor. Kanske inte har hittat den rätta tråden än iofs ;) |
|
|
deejaywasp: E36 kom 1991. E36 318iS kom 1992. mvh Kalle |
|
|
Det är en av roligaste BMW:n jag kört, hyfsad snabb samtidigt mycket bränsle snål, vid snål körning drog den 0,63L milen. Mvh Abbe Länk |
|
|
Den håller riktigt bra. Enda sådana problemet var en från början felaktig packning(fel material) men den är garanterat bytt på en bil med mer än ca 13000mil. M42:an är nog den bästa motorn som satt i en E30. Om man väger samman kostnad/drift/underhåll/prestanda |
|
| Abbe: Det låter ju bra då den främsta anledningen till att jag säljer min 528 är just den höga bränsleförbrukningen. Mellan 1,5-2l milen är inte så gynnsamt för en studentekonomi :( | |
|
Jag fick aldrig min att dra över litern trots ibland mycket hård körning! Mvh Abbe Länk |
|
|
Hör nogrannt efter missljud från toppen, är kammarna och lyftarna dåliga blir det typ jättedyrt! ///Boooze BMW Club Finland #2046 |
|
ant |
kan inte annat än hålla med. det ÄR en väldigt rolig bil, som dessutom är väldigt bränslesnål på en gång.. min bil har gått 14100 mil och den känns helt ok. inget som jag kan misstycka på alls. det är gött att dra motorn genom registret och bara känna kraften som kommer ur den ganska lilla motorn.. jag är imponerad av motorns prestanda.. efter att jag monterade öppet filter från green cotton så bara måste man dra den lite extra på varje växel.. bara för ljudets skull också.. min bil kan du se på Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.