AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
548

Problem med lacken efter Omlackering Vad göras ?

Dino
Efter en krock för ca 4månader sen lämnades bilen till Bollmura . fick tillbaka den för 3 veckor sen men vart inte nöjd med lacken då det var olika färger på bilen så de tog in den igen fick tillbaka den efter en vecka, efter några dagar så såg jag att lacken håller på att släppa på vissa ställe och gamla lacken syntes underifrån återigen fick jag åka tillbaka till de så nu har de tagit in den igen för omlackering.
Fråga 1 : Hur ska jag kunna veta om de har slipat ner lacken nu innan de lackat om den ?
Fråga 2 : Vad kan jag göra om det inte blir sjysst den här gången också `??

M-MotorSport
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Svar på fråga 2:
Lämna in den tills du är nöjd!! Hade jag gjort!! Är det 323:an?? Då borde de kunna lacka den så att det inte blir färgskiftningar tycker jag. Om inte den firman klarar av det, så leta upp en annan som är erkänt skicklig och duktig. Det går ju trots allt på försäkringen, men bilen ska ju bli i det skick den var innan smällen. Jag hade aldrig tolererat färgskiftningar och sprucken lack!!
/Kidde

V8:an saknad... och snart blir det V6:a istället:o(
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bilackering i 08 området verkar genomsyras av missnöje,
en del jobb hamnar ut i landet, då stressen i storstadsområdena gör att det fuskas en del, för att klämma igenom så mycket och snabbt som möjligt.
Och medelsvensson är kanske inte så petig.
Billackering är en konst,att hålla i en spruta kan "vem som helst".Men för att få till perfekta lackeringar krävs en konstsnärlig talang och mångårig
erfarenhet. Jag vet att det det dykt upp bilar från 08 på hemmaplan för att de ska få högsta möjliga kvalitet.
Dino: har för mig att jag i nått tidigare inlägg sa åt dig att kika på bilen innan den lackades.

MVH
Hasso

Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Hasso...är du medveten om att du nu har 3556 st inlägg??
Det finns proffesionell hjälp! ;))
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Inte tänkt på det:))vem ska jag ringa till??
Får väl byta profi och börja om.

MVH
Hasso

Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Doktor Fraiser Crain... Eller hur det stavas
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Lider med dig.... själv råkade jag ut för en dålig billackare på min E39.
Han skulle lacka bakstötfångaren och skruvade inte lös den. Maskerade bilen med nån plastfilm som reagerade med lacken på övriga bilen. Gick inte att polera bort. Han skulle då matta ner och lägga ny klarlack på HELA bilen men lyckades inte med det heller, damm, rinningar (många) och tom en inlackad mygga på taket. Sen så klarlackade han inte hela utan lade skarvar mitt på dörrar osv. Ville bara gråta då jag såg bilen.
Själv var han inte i närheten... han hade lagt nyckeln på ena framhjulet och dragit.
Slutade med att Christer på Processanalys fick pynta 5000kr för "lackreparation" (köpte bilen där och lacken av bakstötfångaren ingick i priset) och jag fick pynta resten till en hellack.
Hu... inget jag vill råka ut för igen.

------------------------------
Magnus M, BMWcs NORD 4047
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Dino
grejen är att de har nästan lackat om hela bilen förutom taket för att få samma färg på den men det är fortfarande olika färger känns det som på alla ny lackade ytor , o de påstår att det är en jätta jobbigt färg att ha med att göra , fick tillbaka den idag igen iförsig och sprickan osv är fixat fast färg skiftningen vet jag inte , borde kanske låta nån som inte är medveten om krocken titta på bilen.

M-MotorSport
Ma
1.746
Magnus M
i4 M50 2023
M1000XR 2024
Vilken färg?
Min var grå och "omöjlig" därav hellacken.

Magnus M, BMWcs NORD 4047
325iX -87
Opel Sintra 2,2 DTI -98
Länk
Nuvarande åk:Länk
Gamla bettan: Länk
Dino
Bilen är Guldmettallic. Jag kan tänka mig att det är svårt att lacka den men det är ändå en lackfirma de borde greja det tycker jag

M-MotorSport
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.