|
|
|
|---|---|
|
Jag håller på att rena bilen från cigarett rök. Jag har kört med avjonesrings maskin (mycket bra kan Jag rekomendera)Och jag har nu fixat en ordentlig tvätt innuti säten och golv mm.Resutatet blev bra men jag tycker att när jag har fläkten på så kommer det röklukt är det någon som vet om microfiltret kan ha sugit åt sig ciggrök eller tar filtret bara luften utifrån. Micke | |
|
Det är väl bara att ta ut det och lukta på det! Osannolikt är det i alla fall inte! Cigarettrök i en bil brukar vara hemsk (enligt mig som inte röker!) och sätter sig "överallt både luktmässigt och färgmässigt (nikotingula hinnan som blir på allt). Mvh |
|
|
Microfiltret kan vara litet pilligt att få ut, här är en länk: Länk ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
På E36 passerar luften in i kupén via filtret och renas från orenheter, tror inte att röklukt skulle kunna passera "bakvägen" genom luftkanalerna ner och sätta sig i filtret, det borde funka på samma sätt på E34. Däremot kan det ju vara bra att byta filtret ändå, om det inte gjorts på ett tag. Görs väl normalt vid Inspektion II. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Röklukt sätter sig i allt och går aldrig att får bort helt.Ett inpyrt hus tex för man måla om allting. Köpte en direktörkörd MB250 där ägaren rökt cigarr i. visst efter timmar av skurning så var det hyfsat. Men stod bilen ngr timmar i solen med stängda fönster, så kända man lukten i allafall. Tur att det bara luktar härlig skinndoft i min 528 när man öppnar dörren. MVH Hasso |
|
Ett tips är lossa innertaket och kema det mkt doft sätter sig där. Du kan också efterbehandla genom att envända en sprayflaska men varmvatten och lite aftershave i. Duscha textilerna lite lätt och låt torka över natten. Ang röklukten så kan det ju ha satt sig dammpartiklar i luftkanalerna är en gissning. Asken |
|
|
Tack för alla svar Jag byter filtret också. Men lukten inne i bilen gick bort efter Avjonesering och maskin tvätt innuti det är bara fläkten kvar. MVH Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.