|
|
|
|---|---|
|
Tjena, Min förarstol har varit sned i ryggstödet sedan jag köpte den. Har iochförsig nästan vant mig, men varje gång jag kör en annan bil och sedan hoppar in i min blir jag irriterad... Det är alltså ryggstödet som lutar inåt mot passagerarsidan. Är det någon som pulat med detta och vet vad man ska leta efter för att räta upp den? Är det mekanismen eller själva ryggstödet man ska kika på? Tacksam för svar. | |
|
Detta "fel" brukar lättast fixa sig genom att du (eller någon annan) sätter dig i stolen. Samtidigt sitter någon i baksätet bakom. Personen i framsätet drar i rglaget till rygglutningen samtidigt som personen i baksätet tar tag i ryggstödet och rättar upp det i sidled. Ovanstående brukar fungera! Mvh |
|
|
Man tackar, Men det känns dock som att samma sak kommer att hända igen så fort man pillar på justeringen, eller? |
|
|
Ett typfel på bilar som har framförts av lönnfeta tonåringar med kepsen bakåfram, med vänsterhanden på ratten och fiplande med stereon under körning. Andra kännetecken är även singeltorkare som stannat mitt på rutan, ett 15cm brett klistermärke på hela framrutan och dimljusen på dygnet runt. :D Mvh Marin |
|
|
Skall gå att vrida rätt om sätter sig baksätet och vrider det rätt med muskelkraft.Utan att lossa spärren. Allt enligt tips från biltidningen Teknikens världs stor beg bil bok tror jag det var... välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
Hejz min lilla Super-dan Det är bara att byta ut hela skiten. Plocka i sport skinn.....nu.com! Kramis / Wallace |
|
|
Jag har en likadan förarstol, lite jobbig faktiskt. Har funderat mycket på om jag måste köpa en ny stol eller nåt.... men efter att ha läst lite grann här så får jag nog springa ut till bilen och prova tipsen ni hade :) -Jocke- |
|
Anton |
Hadde samma fel på min gamla 318 e-30,det hjälpte inte att dra ryggstödet rakt för det åkte snart tillbaka igen.Det var själva upphängningen inne i ryggen som som var trasigt,jag fick plocka bort ryggstödet från stolen och bort med överdraget sen är det bara att svetsa ihop stolschassiet,på min hadde plåten spuckit helt och hållet. Mvh:Anton. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.