AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.131

Mappa Själv (SMT5)

Sida 2 av 4
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Hm...
Låter intressant, måste spana.
Tack.

//Ticco

www.ticco.com
RafkoM3
Ticco:

Vet ej om ni har sånt på 318iS men det borde ni ha.

/M3 E30(TIC)
Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Jag vet att det sitter en kontakt under styrenheten, men kommer inte ihåg hur många kablar det är på den.
Har monterat tillbaka panelen, orkar inte plocka ner i kväll ;)

//Ticco

www.ticco.com
Lotus Samuel
Rafko: Låter bra. Men vi kan väl höras när jag kommer hem från france, typ torsdag. Nu vill jag ju hem å koppla om =)
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Lotus Samuel:

Hur går det med soppan?
Jag börjar å få ordning på min.
Var tvungen å lägga minusvärden på soppan på dom höga varven annars så bottnar jag signalen från LMM å får en jäkla fuel cut vid 5000 varv. Monterade oxå en progressiv BTR 1:1,4 med lite högre grundtryck.
Körde lite race i går å laddade 0,8-0,9 bar utan problem, men ska nog ställa ner trycket lite nu.
Får se vad jag gör med motorn över vintern.

//Ticco

www.ticco.com
Lotus Samuel
Ticco: Har inte hunnit testa nåt mer. Har du gjort nåt med lamda givaren? kopplat bort den? Vad har du för AFR värde som max? Kommer du ner under 14.0??

Jag måste väl byta till större spridare först så jag kan ta bort extrasprutet.

Man kan ju ställa max signal från LMM i programmet så man aldrig får några fuelcuts.
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ticco:

Laddar du 0.8-0.9 bar utan kompsänkning?!
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Japp det gör han! Fräänt med så hög grundkompression!!!

//Johan

dreiachtzehnis
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Det är fanimej helt otroligt. Trodde att 0.4 var absolut max på en M42. Tala om det för någon icke BMW-fantast och han trillar av stolen. Det verkar som att dedär bayrarna vet vad de gör.
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Lotus Samuel:
Lambdan sitter kvar å är inkopplad.
Tror det står <11.6, lambdan klarar inte å mäta under det.
Jag får kontakta "TwinTurbo" igen så han får förklara programmet för mig lite bättre :)

Haglund2306:
Svar, ja. Frågan är hur länge det håller :-/

//Ticco

www.ticco.com
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Motorn ska ur över vintern för översyn, den har läckt olja hela sommaren å kan inte hitta läckan.
Ventilkåpan har jag varit tvungen å täta men silicon eftersom någon har dragit sönder gängorna på hälften av skruvarna.
Troligtvis blir det kompsänkning oxå.
Måste hitta på en lösning för oljekyl oxå.

//Ticco

www.ticco.com
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Ticco:

Nästan så man blir sugen på att åka förbi ditt garage och titta på skapelsen någon gång när man är nere i götet. Problemet är väl bara att det blir så förbannat dyrt. Ha-begäret blir nog ganska stort efter man har kikat på något sådant. Det är ju i grund och botten en sådan jag har som du bygger på...
Hejsan på er,jag är ny här på forumet och jag vill ha en smt5 box men vet inte vem jag ska vända mej till,nån som vet vem som säljer dom,skulle vara tacksam om nån kunde ge mej ett telefon nr eller nåt.

den som lever får se!
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Kontakta Peter.
peter@ljungstrom.as

//Ticco

www.ticco.com
ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Är det svårt att mappa med smt5 boxen? Vad kostar den?

Ni nu som kör med motronic och överladdning. Har ni oringat block? Trycker eller suger genom luftmängd mätaren? Använder ni orginal gummi bälg (den vid insuget,tomgångsmotorn?) Va har ni för turbo, dump,w-gate? MVH/Per

Blanka däck AB
MIRRE75
ck3:
Lite tips?

Länk

Länk
Ni som har använt SMT5-boxen, hur har ni gjort när ni mappa den? Användt någon lamdamätare eller bara på en "höft" och testat?
Skulle uppskatta lite svar då jag har funderingar på en sådan box till mitt bygge.
MVH/Berbel

Lotus Samuel
Jag har inte hunnit använda min så mycket än, men givetvis bör man ju ha en lamdamätare. Det fina är att det är en sådan inbyggd så det är bara att koppla in sig på lamdan med 1kabel så ser man lamdavärdet på laptopen, Man kan välja att visa volt, AFR eller lambda. Smart!! =)
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Mappat efter Lambdavärdet.

//Ticco

www.ticco.com
Tackar så mycket! Var alltså som jag trodde då:)
Någon som har erfarenhet av SMT6-lådan? En nyare modell har väl en del förbättringar?
Har SMT5 klarat av era förväntningar eller har det
"bara" vart krångel innan ni fått ordning på det?
Har läst tråden så lite krångel (ovana) har det ju varit, dock inte nåt större verkar det som.
Tack för svaren och lycka till/Berbel

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.