|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har köpt en svartmetallic 525iA -92:a med ljust skinn, AC, 4x elhissar, lilla datorn, armstöd x3, vita blinkers, 15" med hyffsade åretrunt däck, träinredning (lite som lossnat på handsfacket av listen). Mycket reperationer och slitage delar är bytt på bilen. Kvitto finns på allt, dock saknas en servicebok. Bilen har rullat 20000mil. Allt funkar och den går bra. Automaten är 5stegrad och funkar fint. Import-96. Dämparna fram måste bytas och det är lite rost på vänsterbak dörr. Jag gav 49000:- för den, är det för mycket? Köpet kändes bra men har nu gått över till lite vemodig känsla. Tacksam för lite åsikter, helst uppriktiga. MVH | |
|
Hurvida det är ett bra köp tycker jag inte man ska avgöra före man kört ett ganska bra tag med bilen: går inget sönder på den och trivs du, så är det ett bra köp!! Sen kan jag tycka att priset kanske var lite i häftigaste laget med tanke på det inte helt låga miltalet och avsaknaden av den, för andra/tredjehandsvärdet så livsviktiga, serviceboken. Tycker att du skulle pressat säljaren till att betala de nya dämparna, eller sänka priset på bilen med motsvarande summa! Hoppas du får mycket glädje av din BMW! Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
hej, nofx16: Tack för svaret. Det är så att det känns som den drar lite åt höger, kan det bero på dämparna? MVH |
|
|
Hej, Vad är bilen värd igentligen? MVH |
|
|
Förutsatt att AC:n fungerar och skinnet ser ok ut tycker jag inte att Du betalt för mycket. Känns den bra och "tight" så är det ett helt ok pris! |
|
|
Hej, Allt funkar. Det är dämparna fram bara som är slut, hoppas att det är det som gör att den känns "svampig" fram. MVH |
|
|
Känner igen den där tvivlande "närmsta tiden efter köpet"-känslan. Man känner sig alltid ganska säker på att man skulle ha kunnat gjort en bättre affär, speciellt när man går igenom annonser och givetvis bara läser om pedantskötta svinbilliga toppexemplar. Men om man börjar tänka i lite annorlunda, mer realistiska banor så kommer man oftast fram till att det nog inte var ett så tokigt köp ändå. Oavsett vad det står i annonserna så är det ju väldigt sällan så perfekt som säljaren hävdar, nästan alltid saker som behöver åtgärdas/bytas osv, innan HELA bilen är i fint skick. Byt framdämparna (det är de som åstadkommer svampigheten) och fixa den lilla rost som är så kommer du att bli mer och mer nöjd med bilen efter hand. För E34 525i 24v i rätt skick är en KANONBIL:-)! /MVH Kalle let the Best Machine Win! |
|
|
49000 kr för en sådan är varken för mycket eller för lite tycker jag. Farsan fick 60000 kr för sin 525iA -93 med typ samma utrustning, men som rullat 15000 mil. det går ju hitta billigare 92'or också... ______________________________ Mvh Tomas 735iA -88 Länk |
|
|
Hej, Rosten har blivitt lagad för 500kr. Dämparna fram kommer att bytas ut snart också. Det känns lite bättre nu, fast känslan av dåligt köp sitter fortfarande i. Fast jag ler varje gång jag kör den. Det är positivt. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.