|
|
|
|---|---|
mr.. |
Min polare har lite planer på att sänka en e38!! Han kommer att ha fram 225-40-18 bak 255-35-18. Hur mycket kostar säkning? Hur mycket sänker de fram och bak? Vad ska man köpa fjädrarna? Tycker ni att man ska sänka en e38 -97? Minskar man köpare om man sänker bilen? Kanske inte passar en sån bil typ(de är ju en glidar bil) |
Göran Berg |
Sänka E38'an är helt OK tycker jag om det görs med måtta. Sök i forumet och du hittar förslag på leverantörer (KAW tex.) Dock bör din polare fundera lite närmare på val av däckdimension. Han är fel på det ( för låg profil i relation till bredden) när det gäller rullomkretsen / diametern. En däckshandlare kan hjälpa honom till rätta. |
|
En toksänkt E38 är bland det fulaste som går att uppbringa... som en stor hälleflundra på vägen! Ett par cm däremot är helt ok, så länge det görs med reko prylar (dvs. inte vinkelkapen). Temporär signatur: Årets bakrutedekal? "Vissa kallar det lyx, vi brukar kalla det _Volvo Original_!" :D :D :D Standard signatur: <- Old BMW's never die... but when they do, they go straight to heaven! -> |
|
|
Kolla in min (kolla länk i signatur). Jag har sänkt 60mm fram och 25mm bak. Det sitter KAW fjädrar och Bilstein stötdämpare. Sitter som handsken. Alla grejer har jag köpt av www.mh-gtr.com. /Bimmerman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.