|
|
|
|---|---|
|
Hej alla - jag är ny här; & är verkligen imponerad av kunskapen & entusiasmen på sidorna! En fråga från en novis: fick ett pris på en 840 från ´93. Den hade gått 17.000 mil enligt mätaren, var importerad ´99, & vad jag kunde se hade den all utrustning intakt. Priset var 189´, men kontant kunde säljaren tänka sig att gå ned till 165´. Låter klurigt, va?! Vad skall jag titta efterr på denna modell allmänt? Tack för svar! Gib | |
|
Hej. En 840 är verkligen inget dåligt val. När du ska lägga ner så här pass mycket pengar så kolla att den verkligen bara har gått 17.000 mil. Ta chassinumret och kliv in hos den lokale BMW handlaren så kan dom ta reda på historiken om denna bil för ca 200:-. Vet inte om det är några specifika 8-serie problem men kolla så att motorn går jämt och fint, gör den inte det kan det vara några olika fel som kostar allt mellan 316:- och en massa tusen :-) Automat eller manuell ? Om automat: kolla så den växlar mjukt och fint, även när den är kall, inget vinande ljud ? Stor tung bil, sliter bromsar och stötdämpare. Åsså det gamla vanliga, kolla så alla elpryttlar funkar, klimatanläggningen, inga missljud eller klonk mm. Lycka till. Mvh Pontus. |
|
| Tack Pontus! Det var en automat, som väl blev standard på modellen senare, vad jag förstår. Ska ta ditt råd ang chassinr, men tror inte jag slår till ändå. 8 år & 17´mil är lite mycket; får ha is i magen & vänta på något lite nyare. Fast... det VAR rätt färg (mörkgrönmetal), & den var jä*ligt fräck - svårt när man blir kär vid första ögonkastet:-D | |
|
Pontus var ringer du för att få historiken på en bil. Jag har ringt till BMW Sverige 4706000 och pratat med dem om en 320iC 1993 och det ända de kunde få fram på chassinr. som man inte kan få fram via bilregistret var vilket datum bilen var tillverkad,vart och hur många mil den hade gått första året. MVH JOZE |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.