AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.232

Transport av renoveringsobjekt...

IN
22
INK
Z3M Coupé -98
Någon här som har släpat hem ett och annat rostigt vrak genom åren kanske har lite tips åt en nybörjare. Jag har en bil på gång (BMW M5, E28 från 1986) 40 mil bort som stått ute på en gräsmatta/äng i 15 år och således har rostat sönder i balkar och underrede. Någon har varit och ryckt i den för något år sedan, men gav upp då den "höll på att gå i bitar". Hur får man hem ett sådant projekt till Borås på enklast möjliga sätt?
Om bilen rullar, dvs att bromsarna inte rostat fast som berget så är det enda alterntivet att ta den på en bärgningsbil med flatbädd modell stor, detta så man inte drar sönder bilen, villet kan hända om man drar/vinschar upp bilen på en liiiten bärgningsbil. Jag tog hem min ena bil på en stor bärgningsbil med flatbädd, dvs en stor tung lastbil. En sträcka på ca 5 mil kostade 2000 kr utan kvitto, en lördag. Så räkna med 5-10’ för att få hem bilen någorlunda safe
Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Spännande objekt. Lycka till!
Visa användare
7
mattias.g
318da-14
320i-01
Vem lämnar en M5 E28 till att rosta sönder utomhus???
IN
22
INK
Z3M Coupé -98
Håller med ovanstående skribent, men när jag kollade jag upp bilen lite närmare såg jag att det är "bara" är en M535i från 1986 – så inte en M5. Ska ändå inte förvaras utomhus förstås. :-O
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.