|
|
|
|---|---|
|
BMW 330i CAB TBF168 Rejält smutsig historik: Länk Annons: Länk | |
|
Den där var väl ändå inte SÅÅÅÅ smutsig. Den är visserligen backad i mätaren, men det "bara" ca 4000 mil. Sedan är den ju visserligen inlöst 2016, men en 15 år gammal bil behöver ju inte bli specielt svårt skadad för att bli inlöst; det räcker väl med två pangade rutor, ett förstört rattlås, förstört dörrlås och repad/bucklad dörr så kommer man nog ganska snabbt upp i bilens värde. Eller missade jag något? |
|
|
för det "priset" är det skitsamma 65 papp inte 650 |
|
| AlexanderK, Skulle du själv vilja köpa en bil med backad mätare? är ju bara 4k mil. Glöm prisbilden på bilen. | |
|
Håller med robinrs; Skulle du verkligen vilja köpa en bil i ovetskap om en 4000 mil backad mätare? "Rejält" blir det när den är skruvad. Det är pissigt och smutsigt hur jag än vrider och vänder på det, jag hade fått magont om jag köpt en bil för ens 40000kr för att upptäcka att historiken inte stämmer. Bianda; Nej, det är aldrig skitsamma med mätarskruvning. |
|
|
Hur vet ni att det att det är 4000 mil som är backat? Bilen kan ju körts 10000 mil mellan punkterna. Å andra sidan, hur tillförlitliga är uppgifterna från annonserna? Kan det vara ett skrivfel i annonsen? Vad säger besiktningshistorik och ISPA Light? |
|
| Vad ser så är den backad minst två ggr. | |
|
Jag är till viss del inne på Biancas linje. Bilen är gammal. Den ser bra ut på bilderna iaf. Rent spontant så känns priset inte helt off, inte ens med "backad" mätare. Däremot kan man inte veta om den bara backats 4000 mil, kan lika gärna vara 10000 mil då det kan ha gjorts tidigare (med) än den gång man kan se enligt den länkade sidan. En gammal bruksaktig bil som denna (ja det är en cab men "bara" en 330i) så är det allra viktigaste det nuvarande skicket. Att (brux) bilar har varit med om ett eller annat (fenderbenders, stöldförsök, whatever) efter dryga 15 år är inget konstigt alls. Ingen av oss har sett bilen live, o än mindre kört den. Det kan mycket vara som TP antyder, eller så är bilen helt OK trots den klantiga "skruvningen". Man bör komma ihåg att begagnade bilar kan vara skruvade trots att allt ser bra ut... |
|
| Ser nu att bilen var Saphirsvart från början, så den är omlackad i vad som ser ut att vara Estoril blått, förklarar varför den ser så fräsch ut, troligen omlackad för något/några år sedan. Färgbytet är mja, men i detta fall har man bytt till en klart finare färg, får hoppas att man lackat dörrgångar mm med, skulle vara riktigt B om det är Saphirsvart vid trösklarna invändigt, att motorutrymmet är Saphirsvart kan man nog leva med... | |
| Eller så har man bytt identitet på bilen... skulle även förklara mätarställningen | |
| Möjligt med identitesbytet, men inrednings färgen är väl inte den vanligaste, o den verkar stämma, även "trälisterna" samt "stereon" verkar vara den rätta. Den lär ha svart suflett, är inte hundra men Estorilblått skulle kunna ha blått tygtak så har den det ja då "vet vi". | |
|
Mätarställningar som hämtats från Bytbil är inte mycket värda. Det fuskas massor med regnummer där för att bilhandlarna byter regnummer fram och tillbaka på annonserna för att de ska studsa upp på toppen av Blocket. Är bilen besiktad med felaktig mätarställning är trovärdigheten klart högre. ------- //Lövet |
|
|
Nej det går inte att döma ut bilen som mätarskruvad genom annonsinformation från carinfo. Alldeles för osäker info för att ta som en sanning. Vore jag intresserad av bilen skulle jag ta en carfax på den, dom har nästan dubbelt så många händelser på bilen som carinfo har och ger troligen en bättre bild av om mätarställningen stämmer eller inte. |
|
| Ser att bilen är reggad på en firma som håller på med plåt och lack så det är väl ganska tänkbart att bilen är helt nylackad efter stöldskadan den blev inlöst för. Förhoppningsvis seriöst gjort. | |
|
Vad har Carfax förutom besiktningar? Tycker deras tjänst är fullständigt oduglig för allt annat än USA importer. ------- //Lövet |
|
|
Det är väl till stor del besiktningar som är intressant i det här fallet om man vill följa mätarställningen. Just besikningar brukar vara väldigt bra dokumenterat på carfaxutdragen. Kollar man carinfo på denna bilen finns ingen notering före 2015 trots svensksåld bil. Men för all del, besikningsnoteringarna kan bli fel dom med, men stämmer dom så är det såklart ett mycket bättre verktyg för att bedöma mätarställningen än uppgifter från annonser. Sen är det väl bra om man kan få ut uppgifter från BMW och ev annan dokumentation man kan komma över med. |
|
|
Någon som har sett denna bilen på riktigt?? Som har mer info. Jag tycker att den ser väldigt fint ut. |
|
| Nu är annonsen borttagen! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.