|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har för några veckor sedan bytt både svänghjul och koppling på min bmw 320d 2014 och har märkt små vibrationer när jag trycker ner kopplingen. Bilen går i övrigt bra och jag känner inga vibrationer när jag gasar eller vid tomgång. Det är just när man trycker ner kopplingen efter att ha gasat upp lite, dvs när man accelererar och ska växla upp, som en liten vibration känns precis vid dragläget i kopplingen. Är detta något man bör kolla upp, eller behöver nya svänghjul köras in lite? | |
|
Hej, Jag har haft dessa små vibrationer vid nertramp i alla mina manuella BMW. Det är alltså när kopplingen trycks ner, det kommer en svag vibration i pedalen när den ”passerar” ett visst läge på väg mot urtramp/golvet. /M Mina bilar: Länk |
|
|
Kopplingen/lamellerna ska köras in likt bromsarna (fungerar på samma sätt med motsvarande material i båda systemen). Du borde fått med en instruktion med kopplingssatsen som anger hur lång tid inkörningen tar och hur du ska köra under den tiden. Annars finns det säkert inkörningsinstruktioner att hämta på nätet. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Ja det är precis som du beskriver tegel, är rätt säker på att det inte fanns innan bytet, men kan också vara att jag är mer uppmärksam nu när man vet att den har bytts. Johan B, tack för info, fick ingen info om detta från bilfirman så det var ju bra att veta! Tack för hjälpen! |
|
|
Som sagt, har funnits på alla mina manuella. Försvinner om urtrampet sker vid vissa (högre) varvtal. /M Mina bilar: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.