|
|
|
|---|---|
|
Hej Hände en märklig sak i morse när jag strata bilen, Skulle börja streamamusik som vanligt och slog på Spotify låten kom igån 1 min senare hörde jag ett litet elektriskt ljus typ som (Piyyvvv) sen dog bluetooth kom sedan igång efter 20 sek och låten hoppade igång igen.. Samma sak hända ca 4 gånger sen dog Bluethoot helt och hållet. Telefon kontakterna eller allt som har att göra med Bluethoot är borta, Någon som känner igen detta? Vart ska jag börja vad kan det vara? tacksam för svar! mvh | |
| Bilen i fråga är F10 2011 | |
| Låter som att comboxen gett upp. Testa att göra boxen strömlös till att börja med. Har du E-sys kan du ju kolla om den ger ifrån sig något liv alls. Boxen sitter antingen framför reservhjulsbaljan eller akter om vänster bakre hjulhus, minns inte hur det är på F10. | |
|
Tack Lus börjar misstänka Comboxen efter lite googlande. BEhöver den ya eller ny baganade kodas? Har inte E-sys tyvärr |
|
| Begagnad måste iaf få rätt VIN, ny beställer nog BMW med rätt förutsättningar. Begagnade ligger på 1000-1500:-, nya typ det tredubbla har jag för mig. | |
| Har bara haft bilen i 3 måån kanske bilfirman står för det.. ska kolla med dom. | |
| Maskinskadeförsäkringen? Mvh | |
| Inte en chans att det går på maskinskada eller försäkring öht. Möjligen att handlaren som sålde är extremt schysst och tar det på sig. | |
| Har även Solid garanti på köpet men dom kommer ju säkert säga nej | |
|
MRF-anslutna bilhandlare har olika garantitider kopplat till försäljningspriset. Skulle misstänka att du har minst tre månaders gararanti om du köpt bilen av sådan ansluten handlare. Vissa handlare lämnar också garanti även om de inte är anslutna till MRF, så kolla upp köpeavtalet där det borde framgå. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| MRF's garanti för så gamla bilar är en trafiksäkerhetsgaranti, dvs ~samma som konsumentköplagen. | |
| Enligt LF villkor ska det gälla! ¨Fabriksmonterade elektroniska system för kommunikation och information¨ Mvh | |
|
Hej Solid så nej till kommunikationssystem det är andra gången jag får Nej av solid första gången var det när stolvärmen slutade fungera. Firman i detta fall Riddermark tog kostnaden, Ringde nu till Riddermark och förklara Läget och var inget snack bara att lämna in bilen till en samarbetspartner.. Stort plus andra gången dom tar på sig garanti ärende. |
|
| Riddermark verkar vara riktigt bra ja. Solid/Resurskoncernen har jag jobbat för en gång i tiden, skulle bli förvånad om de någonsin ersatt något :) | |
|
Känns som att dom har ursäkter för allt. Och självklart går något sönder som inte ingår i garantin.. Hoppas det löser sig smidigt och snabbt. |
|
| Vad finns för combox varianter ? Jag har ju gps och bluethoot osv finns det med andra funktioner med? Tänka man kanske ska passa på och uppgradera .. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.