|
|
|
|---|---|
|
Funderar på att köpa en nyare e91 med sexan och har provkört nån diesel med automat som jag tyckte gick fantastiskt fint, är väl rätt skottsäkra motorer också.. Men hur är det med motsvarande bensinare, är barnsjukdomarna åtgärdade på en -11 eller kan det bli problem med spridare etc, bilen jag kikar på har rullat 8000 mil. | |
|
30d-motorn känns väl som det säkrare valet och det är bra knuff i den. 30i är ju avsevärt ovanligare och en helt annan karaktär. Riskerna med 30i motorn är kanske inte så stora som det ibland uppfattas, men visst finns det. Men är inte det stora problemet att hitta en bil med 30i motorn som möter övriga krav? Om jag minns rätt så har det inte sålts många sådana, de flesta tog väl 35i av de som väl bestämt sig för en stark bensinare. |
|
| Ja precis, finns knappt nån 330i touring på blocket, destofler 330d men som jag inte vill ha x-drive så är utbudet skralt även där. | |
|
Finns få bilar som jag saknar mer än min E90 330DA som jag köpte ny 2010. Otroligt skön bil med ett grymt vrid, 245hk och 502 Nm gjorde att man kunde åka ifrån det mesta:-) Hade den i 4 år och knappa 10.000mil innan jag dumt nog tog ut en tjänstebil. |
|
|
Inte att förglömma att 330d går att chippa till 300hk och +600nm. Kollar själv på chip till 30d motorn på X5:an mvh Christer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.