|
|
|
|---|---|
|
Tjena. Har på senare tid börjat få klen värme i bilen. Förra vintern var jag imponerad över hur fort bilen blev varm, trots många minusgrader. Denna vintern har de varit en helt annan historia. Bilen blir varm, men det tar väldigt mycket längre tid mot vad det har gjort. Jag har täckt ca 75% av kylaren med kartongbitar dessutom. Testade i dag när jag åkte till jobbet (5km stadskörning, 4+ ) kliman helt avstängd. Kollade med hjälp av OBC och kom då upp 80 grader. Testade att slå på kliman strax innan jag stannade, då sjönk tempen direkt med 5 grader. Är detta normalt eller är det nått fel, typ skärvande termostat? Hade en E39:a för några år sedan, den tog också rätt lång tid för att bli varm, men denna har varit mycket snabbare, därav att jag reagerar. _ Det är aldrig för sent att ge upp! | |
|
Det är stora volymer vätska som ska värmas upp (10,5 liter kylarvätska och 6,5 liter olja) - testa och se hur lång tid det tar att värma upp den volymen på spisen... ;) Dessutom tillkommer rätt stora mängder kall metall som också ska värmas. 5 km och 80 grader C tycker jag låter normalt. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
jo jag vet, många säger att det tar tid i dessa bilar. Men iom att det kändes som om det gick snabbare ifjol. Får väl utvärdera lite till. _ Det är aldrig för sent att ge upp! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.