AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
4.320

Frågor om 6WB Multifunktionell instrumentdisplay

CR
175
CRY
332ti-98
Hej, skall beställa ny bil, det blir en F31.
Jag har frågor kring den nya digitala instrumentpanelen.
Spontant tycker jag inte om den, ser ut som ett rymdskepp, så just nu lutar det åt att beställa bilen bilen med 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll.

Men kan ni övertyga mig om motsatsen?
Går det att konfigurera om vilken layout som visas vid comfort, sport och eco pro?
Tex att använda comfort layout när man kör eco pro? Finns det fler layouter att välja på?
Ett plus är väl att det dyker upp instruktioner från navigatorn?

Mer plus och minus?

---
Christian Ryman
BMWCS #2928
Ep
61
Eppa
F31 330iA M-Sport 18
Hej!

Har visserligen bara kört en demobil med den digitala instrumenteringen och blev väl inte jätteimponerad. Tycker det lyser för mycket plus att jag upplever visarnas rörelse som lite ryckig. Men det är så klart en fråga om tycke och smak.

Man får navigationsinstruktioner även i "Instrumentkluster med utökat innehåll" Har det i min bil.
ha
734
haack
X3 30d -18

Om navigationsinstruktioners visning är av mera vikt än instrumenteringens utseende så skulle jag lägga pengarna på Headup display istället.
Helst skulle jag ta både hud och digital tacho..men om jag va tvungen att välja så..

St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Även jag har alltid stört mig på detta digitala instrumentkluster då det suttit i demobilar. Hoppas innerligt att BMW släpper några generationer bilar till innan det blir standard.

Hur funkar det vid kallstart i -20 C? Blir resultatet som man kan förvänta sig av en digital display vid den temperaturen?
We
963
Weiman
118i M-Sport -24
Det lär väl funka lika bra eller dåligt som befintliga displayer (iDrive, instrumentkluster etc) vid -20 C? Det är ingen ny teknologi vi snackar om.
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Har den multifunktionella displayen på nuvarande, men tycker den ger väldigt lite. Den kan visa lite extra information, men eftersom jag har HUD så kommer informationen där istället - vilket också fungerar bättre enligt mig. Att den byter utseende mellan sport, eco och comfort är väldigt plojigt, men ger mig ingenting vid normalt användande.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Digitala instrumenteringen är jag gärna utan, men Head Up Displayen är starkt vanebildande.

Det är märkligt att HUD är så pass ovanlig som den är. Jag har HUD på båda mina BMW och HUD var en stor orsak till att jag köpte just den begagnade F30 som jag har.

Visa användare
145
Granhult
F97 X3 M Competition -21
E91 325iX -11
Jag har både head up display och de multifunktionella mätarna i min X5 och kommer med största sannolikhet välja det i nästa bil igen.
Tycker de fungerar fantastiskt på alla sätt och är riktigt snyggt.
Har iofs ställt in det så att den inte byter utseende mellan körlägena men den känns helt klart mer modern än standardklustret.
CR
175
CRY
332ti-98
Bra åsikter!
Bilen beställdes idag, utan multifunktionella mätare. Jag kan ändra mig ett tag till, då det är en kostnadsfri ändring.
HUD hade varit trevligt men jag får inte in det i budgeten.
Granhult har ändrat så att det inte byter utseende mellan de olika körlägena på sin X5, kan någon bekräfta att det går att ha samma utseende på en F31, på olika körlägen. Jag tycker den blåa ECO Pro varianten är hemsk...

---
Christian Ryman
BMWCS #2928
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.