|
|
|
|---|---|
|
Enl instruktionsbok får man inte bogsera denna bil. Har haft en del BMW aut tidigare och dom får att bogsera. Men, jag får den inte i friläge utan motorstart, kanske därför? Vet nån? | |
|
Länk Crille |
|
|
Enligt instruktionsboken får inte bilen bogseras. FAF |
|
| En automat får inte bogseras om inte motorn är igång, lådan havererar. Visst, några meter är inga problem men inga egentliga sträckor. | |
| Min gamla e39:a och E91:a (båda aut) fick bogseras i max 15mil eller vad det var enl instruktionsbok. Därför undrar jag om vad som hänt på vägen. | |
| Automat får bogseras hur långt som helst...Men man måste skruva lossa kardan i valfri ände, dvs så lådan inte får drivning...Är bilen fyrhjulsdriven så blir det...värre. | |
|
Det är definitivt enklare att byta ditt batteri hemma (felet du hade i din andra tråd). Lossa jordkablen först och sen plus. Vid montering monterar du plus först och sen jord. Gissningsvis är det 4 eller 5 muttrar/skruvar totalt för att byta. |
|
|
Tack för ditt tips Lasse. Men nu är det klart med säljaren, det blir en garantireparation. Se vidare i andra tråden :) |
|
|
Helrätt bil du har köpt. Lycka till med reparationen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.