|
|
|
|---|---|
|
Förstår mig inte på min e46a. Det går ej att låsa upp med fjärrkontrollen. Men det går att låsa upp med nyckeln i dörren och alla dörrar låses upp. Har testat att initiera nyckeln utan att lyckas. Har mätt strömmen som kommer ut från antennförstärkaren (Nmr 2 på bilden) och det ger utslag när jag trycker på nyckeln. Så det borde väl inte vara nyckeln det är fel på och ej antennförstärkaren. Vad kan annars vara fel?? Mvh Kaya Länk | |
|
Hej! Ett vanligt fel när batteriet i nyckeln börjar bli dåligt. Titta gärna på den här Youtubeklippet! E |
|
| Tack så mycket den såg väldigt bra ut! Har precis bytt batteri glömde jag att säga. Och eftersom att jag fick utslag när jag tyckte på nyckeln så borde väl det inte va det som är fel | |
| Tack så mycket den såg väldigt bra ut! Har precis bytt batteri glömde jag att säga. Och eftersom att jag fick utslag när jag tyckte på nyckeln så borde väl det inte va det som är fel | |
| Testa med att stoppa nyckel i dörren och vrida till höger och hålla kvar samt till vänster och hålla kvar ett tag. | |
|
Har du bara en fjärrnyckel? Om du har två hade du ev kunnat utesluta om det är bara nyckeln eller om det är mottagaren i bilen. Visst kan två fjärrnycklar lägga av samtidigt men oddsen är små. /Patrik, 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Okej Thomas ska testa. Men rutorna åker väl bara upp och ner då. 325: Ja jah har bara en nyckel, men har ju testat att mäta på kablarna från förstärkaren och det ger utslag när man trycker på nyckeln så det är ej antenn, förstärkaren eller nyckeln |
|
| Ja exakt rutorna bör åka upp o ned. Gör dom det om du trycker och håller knapparna på nyckeln? | |
|
Hej, Ditt problem verkar vara vanligt. Två reläer i General Module (kallas ibland GM5, tror jag). Jag googlade "bmw E46 door lock module" och fick många träffar, bl a dessa: Länk Länk Reläerna går att byta men det kräver en del handlag. Det går säkert att byta hela modulen mot en begagnad också, fast då krävs det säkert kodning. Därom får dock andra ge besked. /Lennart |
|
| Med trasig gm5 modul så går det bara att låsa upp förardörren med nyckel då ingen signal skickas till övriga dörrar och bagageluckan men om i hans fall alla dörrar låses/ låses upp med nyckel i låset så lär det vara nå annat tror jag. | |
|
Men när jag läser i de länkade trådarna, verkar problembilden kunna variera, både mellan bilar och intermittent på samma bil? Fast jag insisterar inte. TS får väl följa kedjan från antennförstärkaren och bakåt. Själv hade jag nog koncentrerat mig på strulpellen GM5. :) Det är kanske bara något med kontaktstycket? Ärg t ex, där eller på vägen dit. /Lennart |
|
| Mycket möjligt att problemet finns i gm5. | |
| Ja jag har funderat på gm5 men de problemet man fick med det verkade inte likna det i mitt fall. Men beställde 2 st relän från ebay för 70kr så kan jag ju prova iallafall. Lödljobbet såg inte speciellt svårt ut | |
|
Hej har fixat problemet nu. Jag bytte antennförstärkare och det gick att initiera nyckeln första försöket och nu funkar det utmärkt! Om det är någon mer som har problem och har testat bytt batteri vilket ej har funkat så testa bytt antennförstärkare Mvh Kaya |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.