AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
642

Köpråd för en E61 2004

ma
17
matt3ra
523i-98
Hej allesammans!
Sneglar på en nyare och roligare modell av BMW.

Har nu haft en E39 ett tag som i sin tur har haft sina småfel men aldrig svikit när jag vridit om nyckeln.

Har sneglat på E61 och har hittat en 04 som jag är rätt sugen på då den va bra utrustad för min smak.
Här är en länk på den: "Länk

Har som sagt ingen erfarenhet av dessa bilar och har läst begagnatguiden och det mesta är bytt på bilen förutom felet som kommer på bakluckan då det inte har strulat.

Hoppas ni kan ge mig ett tips åt något håll då jag inte kan lita på min magkänsla angående priset och om det är driftsäkert?

Tack på förhand comrades!
Gott nytt år!
Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Kan bli en bra bruks-familjebil

Komfortstolar, värme bak och drag är i så fall ett plus. 'Gamla' sexan är bra, men kanske inte så snål eller stark.

Åk och titta och se om skicket på bilen är bra och om ägaren verkar vettig, kolla upp vilket pris du bör landa på (bilpriser.se och blocket etc)
ma
17
matt3ra
523i-98
Tack för svaret Matthias!

Joo det var ju rätt mysigt utrustad.

har du någon egen erfarenhet av dom?
Driftsäkerhet, bränsleåtgång etc?

Priset ligger mellan 53- 56 tk
så inte ett helt dumt pris skulle jag tycka.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inget toppskick invändigt direkt. Föraren/arna måste varit en riktig tjockis. Min förra E61 hade gått 23.000 mil och hade inte hälften så utsträckt skinn på förarstolen.

= finns nog finare exemplar. Dock är den ju billig.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Vet inte om jag håller med om att den är så jättebillig - enligt bilpriser.se (som brukar stämma rätt väl) ska du nog kunna pruta runt 8.000 kr eller så...

Lite mysko att den inte har rullat mer än 37 mil sedan besiktningen i Juli!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.