|
|
|
|---|---|
Sa 61 330e m-performance -20
M2 -18 318d m-paket -18 118i m-paket -18 116i m-paket -16 118i m-paket- 18 118i m-paket -17 vw polo -18 V70 2.5 FT -11 S60 2.4 |
Undrar varför har dom bytt däck på "nästan alla" nya bmw från 2018 M2 från Michelin Pilot Super Sport mot ContiSportContact™ 3 ?? Är inte pilot däcken mycket bättre?? bättre grepp samt håller mycket längre!!! Varför sätter dom inte på "nya" Michelin Pilot Sport 4 S som har vunnit alla tester.. conti däcket har några år på nacken så det är inte ens deras bästa däcket längre. Jag sa till o frågade försäljaren på Bmw men han hade inte ens märkt det.. SH |
|
Upphandlingar från fabriken antagligen. Sitter Conti på en del M3 och M4 med. Inte så pjåkigt däck ändå Conti 3. Dock inte som Michelin ;-) Audi tex har börjat köra med Hankook på sina RS modeller. |
|
|
Michelin har tidigare haft problem med leveranser, var ju något år sedan som inga M-bilar kom ut från fabriken då Michelin inte kunde hålla leveranstakten och Continental var fullbokade. Kan tänka mig att det alltid varit 50/50 men att de tar det som står på hyllan. |
|
|
Finns PS4S med BMW-oem-märkning (stjärna)? Om inte är det säkert en anledning till att de inte sitter monterade. Samma bilmodeller kan ha däck från olika tillverkare så länge de uppfyller BMW:s krav och OEM-märkning. Olika leverantörer kan leverera däck under olika perioder och även olika leverantörer under samma period. Generellt verkar det som att BMW har fördjupat samarbetet med Bridgestone och således sitter det ofta deras däck på nya BMW (hur det är med M-modeller låter jag vara osagt). Skulle jag personligen få välja fabrikat på bilen vid leverans, skulle det bli Michelin - de gör aldrig bort sig och brukar ha både bra grepp och komfort samt betydligt längre livslängd än de flesta andra konkurrentmärken givet en viss "prestandanivå" på däcken. Mvh Johan B Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
Verdi |
Jag inbillade mig skillnad i känsla och uppträdande mellan PSS och Conti 3. (har haft två M2, en med Michelin och en med Continental) PSS gav bilen bättre styrkänsla och kändes "piggare". Conti rullar lite tystare och bekvämare. Sägs att PSS har styvare däcksidor så det beror väl på det. Det är dock bara vardagskörning som jag har erfarenhet av. Men PSS har väl bättre grepp också? Hur fort de slits vet jag inte. Jag hade ändå valt PSS om jag hade fått välja. Tycker Conti-däcken tog lite udden av "gokart-känslan". |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.