|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 530i årsmodell 02 med trasig styrenhet till Abs bromsarna. Jag har en krockad 528i årsmodell 99. Kan jag ta styrenheten från 99:an och koda in den på 02:an? Mvh Tony | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
99 är ju den årsmodell där Absmodulen var dålig och det var bara frågan om när den skulle sönder och inte om. Gissar att det gjorts en del förbättringar efter 99-00 eftersom inte går sönder så frekvent men inte är felfria de heller. Enklast är alltid att skicka originalet på reparation. Om det går att koda in en 99- till 02 kan man aldrig svara klockrent på men det borde det ev göra. Dock vet jag att det var väldigt noga med tillverkningsserier på 99-00 om man skulle köpa en beggad på skroten för att slippa koda om den. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Sök här på forumet, OlaO har gjort en lista på vilka modeller som kan användas för omkodning |
|
|
Hej, om 99:an har DSC så går det utmärkt att koda in med NCS expert. Jag har aldrig varit med om att det varit plug and play även om det varit exakt samma nummer på enheterna. Kodning har kräfts varje gång. Dock buslätt att göra typ 5 min om man har en bra Inpa installation. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| Alternativt skicka den gamla till innosund.com om dom reparerar den så är det bara att montera tillbaka ingen kodning krävs. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.