|
|
|
|---|---|
|
Är nyfiken på vad ni andra har för kostnad på en 330D F31? Har BMW Original o bor i Stockholms förort. Original vill ha runt 19 000/år ( har haft prova på försäkringen i ett halvår ). Är i 40:års åldern och har max bonus. Bytte från en 320D e91 och hade då strax under 10 000/år. 330:an är en underbar bil och skulle aldrig villa byta tillbaka, men det IF vill ha känns aningen magstark, därav frågan. Har ingen Navi eller M-Sport ratt men det tas det kanske ingen hänsyn till vid beräkningarna. | |
| Ring eller kolla online på fem olika bolag och välj det som ger dig bäst pris så länge de möter dina övriga krav. IF är oftast dyraste alternativet för mig och har aldrig använt dem. | |
|
Kolla aktsam. Gav 12k för 530xd, också stockholmsförort. ------- //Lövet |
|
| Nu är inte min helt jämförbar eftersom jag bor i mindre ort i Småland. Har LF med deras MER-tillägg. Max körsträcka. Betalar drygt 9 tkr per år. Inte riktigt nått till 50 år, men snart ;-) | |
|
Ska kolla Aktsam, bra tips!!! Läste nån gammal tråd som föreslog halvförsäkring, och att man sätter in mellanskillnaden på sparkontot istället. Har man tur så kan man kvittera ut pengarna efter x antal år, annars så har man reparations budgeten där. |
|
| Om man nu inte totalkvaddar bilen efter 1 månad.... :) | |
| Kolla även självrisken på maskinskadan. Aktsam är sämst på detta. Men din bil kanske gått över 12000 mil så då spelar det mindre roll. För min del är TH bäst men jag bor också på liten ort. | |
| Körsträcka? | |
| Kolla insplanet.com, jag använder dom jämt för alla mina försäkringar och har gjort det i säkert tio år. | |
| Många bra tips här. Kör väl mellan 1500-2000 mil/år. | |
| 1500-2000mil originalförsäkring på mig 12k,bor hyfsat centralt i Göteborg. | |
|
Några av de stora försäkringsbolagen omfattas inte av sökningar på insplanet. Minns inte om det var if eller orginalförs eller någon annan som inte var med och har för mig att deras säljare sa att de som bolag aktivt valt att inte vara med. SÅ du får inte hela sanningen där. En sak som avgjorde för mig på E91an var hur långt (mil) och länge (år) man fick maskinförsäkring. Jag valde där den varade längre än vanligt. /Patrik, 325i touring -02, 330dA Xdrive touring -10, 330iA cabrio -03, BMW CS 4096 |
|
|
Körde Insplanet. Länsförsäkringar låg nån tusenlapp lägre. Många försäkringsbolag verkar inte redovisa där dock. Vissa låg dessutom 5-10 000 högre/år. Verkar inte som man kan ha bilar med ngt högre motorstyrka i Stockholm ( 330 känns ju ändå inte så extremt idag ) . Vad kan försäkringen på en M3 vara tro, över 50 000:- om året, nån som vet? |
|
| Kolla med motormännen också | |
|
Har du kollat aktsam än? Länk ------- //Lövet |
|
|
631kr/månad hos LF 40 år, utanför Malmö |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.