AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
565

E39 525 touring -04. Omlackering av framskärmar + vibrationer i framvagn

316
Sörgissjö
E39 525ia touring M-sport -04 topaz blue met
Hej alla och God jul
Har fått galvsläpp på framskärmskanterna ,fullt med blåsor !! Måste nu ta tag i detta innan det eskalerar ! Varit i kontakt med BMW och lackeringsansvarig han säger att det bör räcka med blästring och omlackering av framskärmarna jag behöver alltså ej byta dessa ! Skönt då de skulle kosta de dubbla Nu har jag fått en offert på 8500 de demonterar då även skärmarna för att komma åt och blästra på insidan - skärmkanten . Min fundering är hur länge håller denna åtgärd måste väl va svårt att blästra bort begynnande korrosion i diket vid skärmkanten ??
Han dömde dessutom ut galvaniseringen som rotem till allt ont , galvsläppet alltså !!!
Angående vibrationer , vibrerar det i framvagnen när man går på med bromspedalen .Går man på hårdare försvinner det . Är det främre kontrollarmsbussningen måntro ?
Isåfall är det svårt att byta stagen själv ?
Tänkte försöka få tag i lemförder från Tyskland. Dock har firman som jag brukar köpa från Autoteilemann ingen kontakt längre på hemsidan nån som vet om de packat ihop ???
Hb
187
Hbn
320iA Cab 2003
IX3 -23
Ta in offerter från "vanliga" lackfirmor! Jag betalade 5.000 för lagning av rost/lackering av båda bakskärmarna samt bakluckan. Skall du göra detta på BMW blir det onödigt dyrt.
316
Sörgissjö
E39 525ia touring M-sport -04 topaz blue met
Ok kanske är i överkant
Får kolla med några fler firmor !
Ta reda på en bra lackfirma. BMW lackerar ingenting utan tar in en lackfirma i sin tur!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.