|
|
|
|---|---|
|
Hej alla och God jul Har fått galvsläpp på framskärmskanterna ,fullt med blåsor !! Måste nu ta tag i detta innan det eskalerar ! Varit i kontakt med BMW och lackeringsansvarig han säger att det bör räcka med blästring och omlackering av framskärmarna jag behöver alltså ej byta dessa ! Skönt då de skulle kosta de dubbla Nu har jag fått en offert på 8500 de demonterar då även skärmarna för att komma åt och blästra på insidan - skärmkanten . Min fundering är hur länge håller denna åtgärd måste väl va svårt att blästra bort begynnande korrosion i diket vid skärmkanten ?? Han dömde dessutom ut galvaniseringen som rotem till allt ont , galvsläppet alltså !!! Angående vibrationer , vibrerar det i framvagnen när man går på med bromspedalen .Går man på hårdare försvinner det . Är det främre kontrollarmsbussningen måntro ? Isåfall är det svårt att byta stagen själv ? Tänkte försöka få tag i lemförder från Tyskland. Dock har firman som jag brukar köpa från Autoteilemann ingen kontakt längre på hemsidan nån som vet om de packat ihop ??? | |
| Ta in offerter från "vanliga" lackfirmor! Jag betalade 5.000 för lagning av rost/lackering av båda bakskärmarna samt bakluckan. Skall du göra detta på BMW blir det onödigt dyrt. | |
|
Ok kanske är i överkant Får kolla med några fler firmor ! |
|
| Ta reda på en bra lackfirma. BMW lackerar ingenting utan tar in en lackfirma i sin tur! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.